Gå til innhold

Burde bare være 100% takknemlig, men kjenner jeg er litt skuffa også. Mine besteforeldre har vært snille. (Langt.)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å kjøpe Tripp-Trapp stol til babyen, og har gledet meg til han kunne sitte i den. Dette har vi snakket om i familien, siden vi alle digger Stokke Tripp-trapp. Søsken, søskenbarn og jeg selv hadde det som barn. Jeg har snakket om at jeg kanskje helst ville ha en gammel en, da jeg har hørt de er større enn de nye, men at jeg kanskje likevel ville ha en ny fordi det jo er greit med garanti.

 

Så sier besteforeldrene mine at de veldig gjerne ville kjøpe den for oss, som gave til den lille. Flott, mente jeg, og takket jublende glad ja til det tilbudet. Jeg spurte om de trengte hjelp til å finne en butikk som solgte Stokke Tripp-trapp, eller om de klarte det selv. (Bestefar er rå på internett) De mente de klarte det fint selv.

 

Så dukker de opp med en BabyDan stol, som ligner tripp-trapp, bare at den ikke kan stilles like mye og er litt mindre. For eksempel er fotplata og sitteplata ikke mulig å stille inn og ut som på tripp-trapp. De hadde også kjøpt utstillingsmodellen, fordi de mente det var så fint at vi slapp å sette den sammen selv. Den hadde ikke med hverken kvittering, garantibevis, skruene til beltet eller noe annet. De har da snakket med en hyggelig selger, som selvfølgelig mente at BabyDan var myyye bedre, fordi denne var mer stabil. De gamle har latt seg lure, og er nå utroooolig glad for at de har "sørget for sikkerheten til barnet vårt, bedre enn vi ville gjort selv." Da kan man jo ikke gjøre annet enn å la dem tro det da.

 

For å kunne stille høyden på den må vi altså ha umbrako sett, og demontere stolen helt hver gang. Mye mer knøvlete enn med Tripp-Trapp. Desuten kan den som sakt ikke stilles inn og ut i sitteplaten, noe som jo er viktig.

 

Kjenner jeg er og blir skuffa. Slik som tingene har blitt kan vi jo ikke bytte den heller, og å selge den for å kjøpe en brukt tripp trapp er også utelukket da de gamle vil bli såra.

 

Største problemet er at den lille ikke klarer sitte skikkelig i den på lenge enda. På grunn av at sitteplata ikke kan stilles inn og ut får han ikke bøyd knærne i den, sånn at han ikke får sittet med beina ned mot fotplata.

 

Hele greia er bare helt blæh! :( Jeg som virkelig gledet meg over at vi endelig kunne bruke stokke tripp-trapp og til og med hadde prøvesittet en. Denne stolen er grei, men den er ikke den vi skulle ha, og det plager meg litt, selv om jeg elsker de gamle for at de er snille og ville kjøpe lillemann en gave.

 

Vil egentlig ingenting med dette innlegget. Bare syte. Så kom igjen, bare fortell meg at jeg er en dårlig mor og et dårlig barnebarn som bryr meg om en sånn liten detalj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde blitt skuffet.... Tror nesten at jeg hadde sagt at det var den ORGINALE Stokke TrippTrapp du ville ha.... Kvittering og det som burde være med, skulle de vel få uansett om det var utstillingsmodellen?? tror jeg hadde prøvde meg på butikken jeg....og fått den byttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg GODT! Svigers gjør akkurat det samme som dine besteforeldre, så jeg vet godt hvordan du har det.

Man vil jo ikke virke utakknemlig, men blir jo også irritert for at deres gavmildhet fører til så mye unødig bry.

 

Jeg hadde kjøpt en ekte tripp-trapp og hvis de hadde sagt noe, så hadde jeg begrunnet med det du sier i innlegget. At den de kjøpte var dessverre veldig upraktisk å stille inn etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal absolutt ikke kalle deg en dårlig mor eller noe annet negativt. Men jeg forstår ikke at du tar sååååå på vei for dette. En stol er en stol, ikke akkurat verdens undergang?

 

Kan du ikke heller kjøpe Stokke-stolen og bare forklare dem at barnet er for liten ennå til å sitte i den de har kjøpt, men at dere skal begynne å bruke den når h*n passer inn i den? Og så kan dere heller ta den fram og late som den er i bruk de gangene besteforeldrene dine er på besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk men jeg antar at du er førstegangsmor og vil gi babyen alt det beste. Det er forståelig.

Men dette hadde jeg bare latt være. Og brukt stolen. Så ille kan den ikke være? Har Stokke selv og synes ikke den virker så fantastisk mye bedre enn andre stoler?

Neste gang kan du oppgi varenummer på den varen du ønsker deg så skjer det forhåpentligvis ikke igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trøst kanskje, men det er like knotetet å stille høyden på sitteplata på Tripp-trapp-stolen, må bruke umbraco og løsne på hele stolen der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trengte ikke umbraco på de gamle tripp-trapp-stolene, og heller ikke på troll-stolene. Kjenner jeg blir irritert på selgeren, som kanskje slet med å bli kvitt utstillingsmodellen. Vanligvis er det jo nesten umulig å få kjøpt noe som er ferdigmontert. Ville nok tatt en tur i butikken, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt newborn-set i tillegg og forklart at dette er kun Stokke som selger og at DanBaby ikke passer til den.

 

Jeg kjøpte newborn-set i gave til min søster, elsker den. Lille er nå 4 måneder og det er så kjekt å ha henne med ved bordet, kunne spise uten å måtte holde henne hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skuffa, så jeg forstår deg godt. Men det er jo ikke enkelt å klage til dem heller..... Kan du ikke snakke med butikken de kjøpte den i? Si at de misforstod og at du fikk en gave du ikke kan bruke.

 

Jeg hadde en bestemor(barnets oldemor) som ville kjøpe vogn til min eldste. Jeg sa at det hadde vi, men jeg trengte voksipose. Da fikk jeg selv velge ut, og hun betalte. Hun mente jeg visste bedre hva jeg trengte enn hva hun gjorde. Og dette syns jeg var godt :) Da fikk vi noe vi trengte, og som vi valgte selv. Men den var en gave fra den nybakte oldemoren likevel :) Sånn skal jeg gjøre det, når jeg får barnebarn og oldebarn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du skal si til besteforeldrene dine at du er veldig glad for stolen, men at du har funnet ut at den dessverre ikke passer til den lille og at den mangler deler, og du kan jo antyde at selgeren kanskje ikke var helt ærlig / nøytral.

 

Så ville jeg tatt stolen med tilbake til butikken og klagd. Har de betalt kontant? Viss ikke har de jo bevis på at de har betalt den via konto. Smør også godt på med hvor forundret du er over at de kunne selge en stol uten de riktige skruene og uten noen form for garantibevis, sleng gjerne med om nødvendig at du føler at butikken benyttet seg av uvitende besteforeldre til å bli kvitt en stol som det ellers var vanskelig å bli kvitt.

 

Du trenger ikke si til besteforeldrene dine at du er skuffa fordi du ikke fikk den stolen du ville ha, men at akkurat den stolen ikke er så god som selgeren har fortalt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er skuffet. Jeg hadde vært det selv. Men jeg må poengere at dette illustrerer hvor godt vi har det her i Norge. Dette er et luksusproblem, Hi.

 

Jeg hadde bare kjøpt meg Stokke tripp trapp stolen selv jeg, og hatt den Baby Dan stolen som ekstra stol. Vi har tripp trapp stolen til sønnen vår. Vi ønsket oss den og han fikk den i gave av det det ene settet med besteforeldre. Men jeg har kjøpe en ekstra stol på Ikea i plast. Den er god å ha når vi spiser i stua og på verandaen.

 

Når vi har råd til å bruke tiden til å furte over slike problemer, så har vi råd til å kjøpe stolen selv også! Vi har det godt i Norge. Tripp trapp stolen er dyr, men jeg tipper dere klarer å få råd til den selv om dere prioriterer litt annerledes en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt. Noe lignende kunne min far funnet på, og det er veldig irriterende.

 

Vel, du kan selge denne som ny på finn.no og kjøpe stokke-stol selv. Og når de lurer på hvor stolen ble av, så sier du bare at "å, ja det stemmer jo, vi byttet den inn i en stokke.stol likevel vi. Vi er så fornøyde med den, og den stolen dere kjøpte var ikke slik vi forventet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen. Vi kan ikke bytte/selge den rett og slett fordi min bestefar nå er overbevist om at denne er best, og en fra stokke er direkte farlig. Men har råd til en sånn ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker å være en sympatisk kvinne som har et fint forhold til dine svigerforeldre :) Men samtidig, se nå på innlegget ditt. Du har skrevet tidenes lengste innlegg om en STOL.

 

Joda, jeg kans skjønne at du er pittelitt skuffet, men hvorfor ikke være glad for at du faktisk har svigerforeldre som bryr seg om sitt barnebarn og som bidrar i hverdagen? Så ut i fra mitt perspektiv, svelg skuffelsen, og forsøk å se det positive i situasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert vorte litt skuffa eg og, men er jo mange som er nøgde med babydan stol og. Eg hadde ikkje spandert pengar på ein tripptrapp før eg fekk ein baby til :) Om babyen ikkje sit godt i stolen enno, så kjøp ein ikea stol til kr 129,- Dei er uansett suverene å ha med på tur, og som ekstrastol når ein får besøk.

Eg og var veldig nøye på at alt skulle vere det aller beste då me fekk førstemann, men har slakka litt på krava etter kvart. (eldste sit i tripptrapp og minste i Ikea stol ;) Det er mykje som fungerar greit sjølv om det ikkje er det beste og dyraste i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du skriver at du syter - så er du klar over det selv! Jeg skjønner godt at du er skuffa, men helt ærlig - det går over!

Når babyen blir flinkere til å sitte sitter h*n like fint i denne som i Tripp trappen

Jeg trodde jeg ønsket meg Tripptrapp-stol til min baby også, men så kjøpte jeg en Kiddo istedet. Fantastisk stol! Og der kan både sitte- og fot-plate flyttes kun ved et par håndtrykk. Får det vel nesten ikke enklere. Og så er det ingen vonde stolbein å snuble i, som på tripptrappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg på en måte, jeg kan lett bli skuffet over slike ting selv. Men når det er sagt : Det er en STOL! Barnet skal SITTE på den, ikke leve i den :P BabyDan stolen er da mer enn grei nok den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg sa jo jeg bare trengte å syte. hehe Vet det er tidenes lengste innlegg om en stol, men skal jeg først klage så vil jeg ha det ut liksom.

 

Vi skal leve med dene stolen, og jeg skal svelge skuffelsen nå, for de gamle blir så lei seg om vi ikke beholder den. De tror så veldig på selgeren som mente tripp-trapp var farlig og at de romtrent edda livet til babyen med å gå for denne heller. Så da lar vi dem tro det. Råd til tripp-trapp har vi, men jeg har ikke hjerte til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en bortskjemt drittunge. Stakkars besteforeldrene dine. De har prøvd å være snille, også er du så utakknemlig. Det er en forbanna stol. Er det mulig?? Grow up!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...