Gå til innhold

Deprimert av vekta..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36+5 uker i dag og har lagt på meg 20 kg! Veide 65 før jeg ble gravid og har gått ganske mye over "anbefalt vektøkning"..kommer vel enda til å legge på meg noen kg de siste ukene :( Ble bare så utrolig deprimert i dag da jeg prøvde å finne klær i klesskapet mitt.. INGENTING passer eller ser fint ut lengre!! Følte meg som en hval (!) og ble skikkelig lei meg..redd for at disse 20 kg ++ ikke kommer til å forsvinne etter fødselen! :( enda har jeg prøvd å være aktiv, trent minimum 2 ganger i uken siden jeg ble gravid. spiser frukt og grønt hver dag. Hvorfor legger jeg på meg så mye? :(

Flere som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 38 og har lagt på meg 20 kg.

Men jeg er 3. gangs og har lært meg å ikke bry meg! Jeg driter i tabeller og "anbefalt vektøkning"! Det er alt for stort fokus på dette, og det viktigste av alt er at du er frisk!

Jeg har masse vann i kroppen, og det er det jordmor er interessert i når det kommer til min vektøkning.

Ikke ha sånn fokus på det. Du har trent og spist sundt, babyen har det bra! Snart er du tilbake til normalen! Og om du ikke er det, så er det kun noen uker med litt innsats som skal til.

Been there, done that!

Kos deg de siste ukene!

Skrevet

Hei! :-)

Jeg synes ikke du skal være deprimert!

Jeg er 33+1 idag.

Veide 65 kg før jeg ble gravid også slik som deg. er 164 høy.

veier idag 87kg. så dette er du ikke aleine om :-)

Er førstegangs forresten.

Prøv å ikke tenk på at vi ser ut som hvaler! jeg får komplimenter fra andre

mennesker hele tiden om at jeg stråler osv. selv om jeg ikke føler det selv.

Klem til deg :)

Skrevet

Har også lagt på meg mye.. Uke 35. Gått fra 50 kilo til snart 70. Vet det ikke høres så mye ut, men det blir ganske voldsomt når man er liten i utgangspunktet. Passer heller nesten ingen av klærene mine. Ikke engang gravidbuksene fra sist svangerskap! Føler meg utrolig tung i forhold til "normalen" Men mye av dette er jo morkake, baby, bryster, vann osv. Så det forsvinner forhåpentligvis før jul (-; I mellomtiden får jeg bare sitte her i daffedressen min...

Skrevet

Godt å høre at det finnes flere der ute..er så lett å begynne å tenke slike tanker, og blir så lei meg av det! Enda jeg syns andre gravide ser utrolig flotte ut, uansett hvor store de er. Rart at det skal være så mye vanskeligere å overbevise seg selv om det..

Skrevet

la på meg godt over 20 kg sist,sikkert 23-25 kg. Alt gikk bort og velsådet! trente,spiste sundt og amming gjorde susen;) er vel på 15 kg nå, straks i uke 36! jeg trener, spiser sundt osv.. men tenker at jeg trenger de kg til amming! :)

Skrevet

jeg er i uke 40 å har lagt på meg 20 kilo.. gikk på vekta på mandag å den viste 80 kilo.. jeg som altid har veid 50.. når jeg ble gravid veide jeg 60 å nå rett før slutten veier jeg 80.. vet ikke om jeg skal grine eller le =)

Skrevet

Dette klarer du helt sikkert å ta av deg igjen. Når du har vært så flink at du har trent 2 dager i uka og spist sunt er det enklere å komme igang igjen etterpå også:) Du har kanskje endel vann i kroppen også? Det kommer jo gjerne med varmen/salt mat. Det forsvinner jo igjen uten at du trenger å streve.

Men forstår frustrasjonen, og håper du greier å fortsette de gode vanene dine. Det kan jo være lett å "gi opp" hvis du føler at det ikke nytter uansett. Men det gjør det!!

Lykke til med siste delen av svangerskapet:)

Skrevet

Sist graviditet gikk jeg fra ca 55 til nesten 90 kg.. Det var helt jævlig og jeg følte meg som en vaggende elefant.....

Trøsten var og er at jeg gikk ned mye mer enn jeg gikk opp.... Kg bare falt av..

Denne gangen har jeg, så langt, gått opp 5-6 kg og er i uke 30:)

Skrevet

Ikke vær lei deg. Det går nok bra skal du se.

Jeg la på meg 25kg i mitt første svangerskap.

Fødte ei sterk og flott jente, som var mye tidligere utviklet enn andre på hennes alder. Ingen tvil om at hun har hatt gode vekstforhold i magen med mye næring fra mor.

Alle kiloene forsvant etterpå, men det er klart at jeg måtte fokusere litt på det.

Lykke til med svangerskapet. Ikke bry deg så mye om kiloene.

Skrevet

Hei!

Skjønner deg godt...har det litt sånn av og til selv....

Dette er min nr 2..gikk opp over 25kg sist, og 20 av disse var vekk etter 2uker...ikke så mye van, men hadde ei jente med glupsk appetitt;)

Er nå straks i uke 33 og har lagt på meg 19kg....kjenner det begynner å bli tungt...nesten ingen klær passer, og jeg sliter fremdeles med morgenkvalme... så håper tøtta her kommer litt før tiden også, og at kiloene raser av like fort som sist...;)

Trøsten er at det kommer noe godt ut av det;)

Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...