Gå til innhold

noen her inne som har barn med skjevt hode?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min hadde det når han var rundt 3 mnd pga favorittside.

Fikk tips fra fysio om å snu han i senga, legge han mot den andre siden, legge leker osv fra motsatt side, komme bort til han på motsatt side osv sånn at han skulle snu seg den veien.

Nå er han 5 mnd og alt er helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en fostergutt på 4 som har fått skjevt hode pga at han har bare har lagt det første året.... Er for sent å gjøre noe med det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn på 15mnd som er skjev i hodet og har vært det siden fødselen. Vi forsøkte alt vi kunne å få han til å snu hodet for å kompensere det, men uansett hvor mye han hadde hodet i den retningen, så er hodet like skjevt. Antar det alltid kommer til å være skjevt. (Vi var forresten hos fysioterapeut og manuellterapeut som kunne fortelle at det ikke var låsninger i nakke/rygg eller noe galt med noe muskler og han snudde hodet fint begge veier.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på 16 mnd, som fikk skjevt hode da hun var 1-2 mnd. Den 3. mnd, snudde hun seg selv ruundt, og lå på mage. Hun har enda litt skjevt hode, men håret dekker det til, og hun ser ganske så ålreit ut fordet om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttungen var født med skevheter i hodet.. har vært hos fysio med det men de finner ingen grunn til det.. men søskenbarnet hans hadde akkurat de samme skevhetene.. nå er gutten min snart 5 mnd og det er nesten helt rett.. søskenbarnet hans ble også nesten helt bra ved 6-7 månders alder :)

vi regner med at det bare er litt arvelig ;) de har også begge ett øre som er bittelitt større enn det andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...