Steget Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Kan anbefale Angelpack. Har hatt den siden vesla var 8 uker og bruker den fortsatt, nå er hun 11 måneder. Kjempefornøyd! Den kan brukes på magen og ryggen, opp til 12-13 kilo tror jeg det var.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. juni 2011 #4 Skrevet 25. juni 2011 Fra nyfødt og fram til 4-5 mnd anbefaler jeg Close Baby Carrier bæresjal. Siden jeg ikke liker knyting og er ganske klønete av meg, så synes jeg dette sjalet er genialt; det er nemlig ferdigknyttet og tres enkelt på som en genser, uten knyting og lange reimer. http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332 Fra ca 5 mnds alder synes jeg Manduca er en veldig god bæresele, siden hoftebeltet tar det meste av vekta, og man merker det ikke på rygg/ skuldre i det hele tatt når man bærer (kan brukes opp til 20 kg, dvs ca 3-4 år) http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258 Jeg synes ikke Manduca er særlig god fra nyfødt, selv om produsenten sier den er OK med nyfødtinnlegget... For de minste babyene synes jeg sjal er det aller beste, fordi de sitter mest stabilt og tett inntil kroppen der.
Petetatismos Skrevet 25. juni 2011 #6 Skrevet 25. juni 2011 Hei, Jeg svarte ogsaa paa en traad tidligere og for oss fungerte ihvertfall manducaen perfekt fra nyfodt av. Har provd annet baeretoy ogsaa. Men man maa huske paa aa sette barnet i froskestilling, zippe opp glidelaasen saa den blir lengre og stramme riktig. Tutorials finnes paa youtube...
Lykkemin Skrevet 25. juni 2011 #7 Skrevet 25. juni 2011 jeg har brukt mai tai, babybjørn og kjøpte denne uka en manduca da vår sønn har blitt for tung for babybjørnen.. for min del er manducaen den absolutt beste!! alle disse tre bæreselene kan brukes fra 3 kg, men man skal være forsiktig for det er lett at hoftene blir sittende i feil stilling, så anbefales ikke før de er tre mnd..mai tai er vel den som er mest skånsom for de små(av disse tre)..
FrkChihiro Skrevet 25. juni 2011 #8 Skrevet 25. juni 2011 Beco er helt genial. Nå nekter riktignok min å sitte i noe annet enn BabyBjørn der hun kan se utover, men har prøvd den på fetter`n hennes. Han er halvannet år og har vel egentlig brukt Beco lenge. Den er genial fordi du kan putte ungen oppi før du tar den på ryggen. Også er det sånn fin nakkestøtte på den hvis mini vil ta seg en lur. Ellers prøver jeg å venne snuppen til Angelpack. Ekke så lenge av gangen hun vil sitte på ryggen, men det tror jeg helst handler om at hun ikke har fritt utsyn og kan pelle på ting som hun vil. Den sitter iallefall godt på ryggen og er lett å ta av og på seg med litt trening.
C.L.H85 Skrevet 27. juni 2011 #10 Skrevet 27. juni 2011 Kan barnet sitte andre veien/ forover vendt i manduca?? Hu er 3 mnd og vil gjerne se seg rundt.
AO3 Skrevet 28. juni 2011 #11 Skrevet 28. juni 2011 Jeg har en eye2eye mei tai i babystørrelse, og både jeg og lillebror elsker den! <3 Mei tai er enkel å justere, og fleksibel. Ang forovervendt bæring: Dette anbefales generelt ikke, da det ikke er bra for barnets hofter (feil stilling), og det gir ikke barnet mulighet til å beskytte seg selv mot inntrykk hvis det blir trett eller det blir for mange inntrykk, rett og slett. Barnet får sett seg godt rundt hvis du bærer det med ansiktet mot deg også, men det kan skjerme seg bedre hvis det vil, og det er også mye mer koselig for den som bærer. Dere får mye bedre kontakt!
anncilux Skrevet 29. juni 2011 #12 Skrevet 29. juni 2011 Jeg anbefaler ergobaby på det sterkeste. Jeg har selv brukt babybjørn i 6mnd, og fikk her om dagen låne en ergobaby bæresele, og den var så mye bedre. Med babybjørn fikk jeg alltid vondt i nakke og skuldre, noe som jeg ikke fikk med ergobaby. Den er svært komfortabel, og du kan bære barnet i 3 forskjellige stillinger. Det er også lett å amme barnet i den. Jeg så også at Ergo bæresele ble kåret til Best i test i svenske Föräldrar & Barn høsten 2010! Du kan lese mer om den her http://www.ergobaby.eu/en/ergo_baby_products.html
MammaMø med to små Skrevet 30. juni 2011 #13 Skrevet 30. juni 2011 Ergoselen anbefaler jeg også! veldig god ergonomisk for både barn og den som bærer. Den er veldig veldig lik manduca, så begge disse to er supre seler!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 1. juli 2011 #14 Skrevet 1. juli 2011 Minimale forskjeller på Ergo og Manduca. Har selv en Ergo nå, men brukte Moby bæresjal frem til junior var 4 mnd. Veldig kjekk stelleveske som hører til Ergo forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå