Gå til innhold

Baby som ikke vil sove på rygg....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en nyfødt på 8 dager som ikke vil sove på rygg. Forsøker å snu henne når hun har sovnet, men hun bare snur seg selv tilbake eller våkner.... Hva burde jeg gjøre? Jeg passer selvsagt på at hun ikke havner på magen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter ville heller ALDRI sove på rygg, da holdt hun det gående hele natten.

 

Jeg la henne mellom 2 puter (i sengen) på siden. Da tippet hun hverken den ene eller den andre veien:)

Men om det er luftsmerter så bør du være litt obs på hvilken side hun ligger på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lillemann sov på siden allerede på sykehuset, og fortsatte med det de første par månedene, før han bestemte seg for å sove på rygg og trives med det. Helt normalt, sa de på sykehuset og lo litt av at han ville gjøre det fra første stund. Han har nok sovet mye sidelengs i magen, mente de. Og det tror jeg stemmer. Jeg liker også bare å ligge på siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge noe som gjør at hun ikke får til å snu seg, evt gamble på at det går bra! Min generasjon lå alle på magen når vi sov, og flesteparten vokste opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gambler vel ikke med en nyfødt?

Var mange som døde av krybbedød før fordi de lå på magen.

 

Du får kjøpt slike soveposer med reimer som går under madrassen.

Babyen får fint snudd seg til siden, men ikke lagt seg på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm. sterk liten tass.. La henne sove slik hun liker det, hun snur seg jo ikke over på magen uansett? Helt greit å sove på siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby sov også bare på siden i starten. Snudde seg selv over på sykehuset. På stellebordet løftet hun beina opp og veltet seg over på siden, bare noen timer gammel. Det viste seg at hun hadde en låsning i nakken, som gjorde at hun nok hadde veldig vondt, og at det var ren impuls som styrte det. Da hun ble 3 uker ble hun generelt veldig urolig og gråt mye. Var hos manuellterapeut som fikk løsnet opp låsningen, og nå sover hun bare på ryggen.

Jeg hadde vært litt obs på dette om jeg var deg! Uro (kolikk symptomer), ammeproblemer, søvnproblemer, favoritt side og at hun ligger som en banan er andre tegn på at det kan være låsninger i nakken. Hadde vært kjapt ute og bestilt time til kiropraktor/manuellterapeut om flere av disse symptomene skulle melde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...