Gå til innhold

Noen som har hatt dåp og bryllup i ett?

Anbefalte innlegg

Vi prøver å få et siste barn.

De ungene vi allerede har maser om vi ikke kan gifte oss. Sønnen vår har bestemt at han vil bære ringene og datteren vår vil bare at vi skal gifte oss.

Vi har ikke råd til noe stort bryllup, og har derfor lekt litt med tanken om å ha en vielse på dåpsdagen. Resten av dagen vil være dåp...

Planen er å overraske familien, at ingen vet at vi skal gifte oss, men må det ikke noe tinglysning osv til før man kan gifte seg?

Må ikke kirken annonsere at man skal gifte seg før det skjer??

Tenker egentlig å avtale med min niese og min far at jeg trenger litt hjelp av dem på gangen før dåpen starter, og der vi jeg be henne være min forlover, og be min far følge meg til alters...

Har sett litt på "hvite" enkle kjoler, som kun sitter stramt over brystet.

På den måten betyr det ikke så mye hvordan magen er 2 mnd etter fødesel, men med de to andre svangerskapene har jeg vært tilbake i samme vekt 2 mnd etter fødsel..

Fortsetter under...

Vi har også tenkt å kombinere dåp og bryllup til våren/tidligsommeren neste år.

Morsom tanke med å overraske gjestene på selve dagen med at det blir vielse i tillegg! Det er vel noe papirer som skal ordnes i forkant ja, såvidt jeg vet.

Googla det her fra kirken.no "Både brud og brudgom skal fylle ut skjemaet Erklæring fra brudefolkene før prøving av ekteskapsvilkårene. Ved navneendring skal det sendes Meldingsskjema for navneendring til folkeregisteret. Forloverne fyller ut Forlovererklæring. ". Disse skjemaene skal fylles ut i forkant. Da vil du få en såkalt "prøvingsattest" i posten fra folkeregisteret (som er gyldig i 4 mnd). Den skal leveres den som skal foreta vigselen. Men dette trenger jo ikke andre enn forloverne å vite om på forhånd.

Når det gjelder kjole tenker jeg å gå for en med knyting bak sånn at den kan reguleres et par størrelser opp eller ned ved behov.

HEI :)

jeg har selv tenkt på det samme, svigermor hadde bryllup og dåp i ett og hun annbefalte det IKKE!, hun sa at barnet fikk ikke den oppmerksomheten som det hadde rette på, det var natulig at alle gjestene snakket til brudeparet og satte de i sentrum så dåpsbarnet "forsvant " litt i bakgrunnen. hun sa at det er bedre å ha en liten dåp og et lite bryllup hver for seg. så tror jeg kommer til å gå for det siden pengene ikke florerer :P vil at dåpsbarnet skal ha sin egen dag om dere skjønner ?!. men ideen er ikke dum i det heletatt, spesielt om man har lite penger å rutte med :) men ville bare si hva hun sa slik at dere tenker over det før dere bestemmer dere :)

Ser poenget ditt, men tror det er litt etter hvordan man gjør det. Selv er jeg ikke så glad i å ha oppmerksomheten rettet mot meg. Så jeg tenker mer for å kombinere vielse og dåp, så får dåpsbarnet ha oppmerksomheten under middagen/kaffen. Men nå ser vi for oss et rimelig lite og uformelt selskap også da..

• 2 uker senere...

Hei,

min nærmeste veninne gjorde det slik her i fjor:) Dåp og bryllup i ett:) Kjekkeste bryllupet jeg har vert i:) Dette var høyt på fjellet i valdres og dei lånte ei seter med utleie muligheter for overnatting. Gjestene betalte selv overnatting. Bordsettingen var mange småbord og fritt frem hvor enn ville sitte og vi fikk rømmegrøt til mat:) Kjempe kjekt! En uformell tone, men alle holdt dei talene som dei ville og som hører et bryllup til så jeg følte at både brudepar og barn fikk den dagen som dei skulle hatt bare at det ble two inn one:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...