Gå til innhold

unormalt mye sex?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en liten unge på 4 mndr, og når jeg prater med andre små barns foreldre, sitter de andre og påpeker hvor lite med sex det blir med så små barn i huset. Senest i går satt ei venninne av meg og fortalte at de har sex toppen en gang i månden, så spør hun "så klart" om jeg også sevner sengekosen. Jeg svarer ærlig at vi har nesten mer sex nå, enn før svangerskap/barn, før ungen hadde vi kanskje sex 2-3 ganger i månden, men det kunne gå månder mellom også. Mens nå har vi en god del, bare denne mndn så langt er vi vel godt oppe i 7-8 ganger. Hun påpekte at dette var unormalt, enten brukte vi ikke nok energi på ungen, eller så var nok samboeren min skyldig i noe?!

 

Er det virkerlig så unormalt å ha stor mengde med sex når man har et lite barn? Ungen sover i egen seng, da vi ikke klarte å samsove. Så det er jo ingen "hindring" der.

Er det så unormalt som hun mener, eller er det bare sjalusi ute å går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg og samboern min har en liten pode på 4 måneder. vi rekker også å ha "masse" sex variere fra 0 til 3 ganger om dagen.. d e jo bare snakk om å ha tid å kose når lillemann sover. å ha tid å være kjærester.

 

vi har obligatorisk, dusjedag ilag annen hver dag;) d e nu mye ka man gjør d til selv syns nu æ ;) så det e ikke unormalt.. eller kanskje vi begge e unormal. :P men vi får nu litt ekstra kos med på kjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, følte bare at hun nedverdiget sexlivet vårt, bare fordi vi tar oss tid til dette, så mener hun at det er noe galt, enten bruker vi ikke nok tid med ungen (noe vi i høyeste grad gjør) eller at samboer har gjort noe galt? (vært for god samboer/far?)

Følte at det ble så unødvendig å kritisere vårt sexliv, men tankene har vist gnagd seg inn i hodet på meg, før dytte de ut igjen vel.

Det virker som om hun mener sexen skal være evigvarende kjærlighets stund? Mens vi fint kan ta "en sjappis" i dusjen ol, trenger jo ikke være intim kjærlighet og levende lys hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som svarte ovenfor ;)

vi bruker også eller all tiden vårs på ungen når han er våken, han og huset! men d handle mye om prioritering, man kan ikke forvente å ha vild eller evigvarende kjærlgihets stund som du så fint sa. blir litt tunkt med lilleman på soverommet, så dujsne å kjappiser her og der e gode greier. litt spennede når gubben kommer på kjøkkenet å bare riv av dæ klærne;) man har bare så mye morro som man lager selv!

 

men før oss har detr funket veldig godt, at vi har snakket med hverandre om hvilke forventninger vi hadde til sex etter at lillemann ble født.. komunikasjon e prikken iver i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanligere å ha lite sex enn mye, med små barn, men det er jo ikke dermed sagt at det er unormalt. Det er jo bare fint det! Kan jo hende hun syns du rakket ned på hennes sexliv også ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tjooo, kan ikke helt forstå hvorfor hun i såfall skulle mene det, når hun fortalte om det, så viste jeg ikke hva jeg skulle svare (vi to pleier ikke å prate om sex) så jeg sa bare at det var synn at hun følte de hadde for lite av det.

 

Tanken til meg og samboeren er jo den; ettersom ungen blir eldre, jo mer aktiv er han, det blir mer frem og tilbake, dagslurene kuttes ned på osv. Så hvorfor ikke tilfredsstille noen behov litt ekstra nå, så når den tiden kommer, så vet vi at vi i det minste fikk mye sex i starten av foreldre rolla, vi føler at det for oss, er beste måten å gjøre det på, den mengden vi har nå, minner oss om starten, da vi ble sammen, nå er det en ny start, og det sexuelle trappet opp. Men det tar nok ikke mange måndene før det roer ned igjen, og da kan vi hvertfall huske dette, kanskje vi da er mer kreative i å finne løsning om vi vil bevare det å ha noe mer sex enn "normalen" som venninna mi kaller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sover ikke så veldig mye egentlig, han sover 7-9 timer på natt (da sover vi mest mulig vi også) også sover han 2x10 minutter dupper på dagen :-/ han trenger ikke mye søvn. Men vi tar oss fortsatt tid til det intime oss imellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unormalt!?pøh! knull i vei sier jeg bare :P

fram tilsønnen min ble tre år hadde vi sex 3-4 ganger i uka. nå derimot er jeg singel så nå erdet virkelig tørke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når man vet at de langt fleste kvinner trenger mer enn en fem minutters kjappis for å bli tilfredsstilt, så er det kanskje ikke på rart at det blir dårlig med tid og overskudd i småbarnsperioden:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her:

når vi dusjer sammen hvertfall, så har ungen lagt seg for kvelden, vi har babycallen inne på badet og håndkler, morgenkåper og tøffler lett tilgjenglig om ungen vår skulle starte å gråte mens vi dusjet. Skal sies, vi har sjelden sex i dusjen, men er mye intimitet med å såpe inn hverandre og det hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passer ungen mens de dusjer...? Hva med enslige foreldre? Skal de aldri få dusje de da?? Ikke gjør alt verre enn det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...