Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med beregning av lavkarbobrød?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fersk på dette og har nå bakt et lavkarbobrød.

 

Når jeg summerer opp totalt antall karbo som jeg har hatt i brød så kommer jeg til 26.35 karbohydrater i hele brød. Mulig litt mindre for jeg er litt usikker på hvor mye som er i 4 egg (glemte å veie dem før jeg tok de opp i selvfølgelig). Antall gram med ingredienser er 549 gram, men etter steking veier brødet 404 gram. Hvordan regner jeg ut karbohydrater per 100 gram?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sto det ikke der du fant oppskriften?

Ellers kan du se på http://lavkarbo.no/ der har du den store matvaretabellen og der står innholdet i alt.

Egg har 0,9 karb pr stk.

 

hvis det er 26,35 karb i et brød som er 404gram så er det vel 6,5karb pr 100 gram?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 6,5 jeg kom frem til også. Men ble usikker fordi deigen veier jo mer enn brødet etter steking. Men da går jeg ut i fra 6,5 per 100 gram.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta utgangpunkt i ingrediensene du brukte, regn ut karbene i hver enkelt og legg sammen. Deigen veier mer pga at den inneholder væske som fordamper under stekingen. Væska som fordamper vil ikke inneholde karbohydrater uansett.

Jeg pleier å dele opp brødet i skiver og dele det totale karboinnholdet på antall skiver. Det blir sånn omtrentlig.

Hvis du får 26 skiver vil det være 1 karb pr. skive. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...