Gå til innhold

Har en oppfattelse av de fleste her inne mener man ikke skal bry seg med hva andre gjør med sine barn, men synes Christoffer saken tyder på noe helt annet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt enig! Men er en viss forskjell på å bry seg med hva en unge har på på brødskiva og å bry seg med at noen ikke har det bra hjemme..

Tragisk sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle nabokjerringa oppdro barna i nabolaget selv, hun kontaktet ikke noe "vern".

 

Man må vel si det er svært sjelden at en åtteåring dør av mishandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her inne på DiB lever vi etter ganske så innviklede regler, og jeg har vanka her i noen år og skjønner de fortsatt ikke, men here goes:

 

Du kan bry deg hvis:

-mor er på fylla støtt

-far er på fylle støtt

-far er en skikkelig sugg

-mor er en skikkelig sugg

-foreldrene røyker hasj

-mor røyker under svakerskapet

-mor drikker under svangerskapet

-mor kjefter for mye på ungen

-mor driter i å kjefte på ungen

-far kjefter på ungen

-far driter i å kjefte på ungen

-mor har for lite penger

-far har for lite penger

-ungen går i BHG

-ungen ikke går i BHG

-mor er en fjortissblogger

-far er en fjortissblogger

-mor er nakenmodell

-far ser på nakenmodeller

-ungen bare bruker merkeklær

-ungen bare bruker arveklær/bruktbutikk-klær

 

også kan du bare kopiere lista og bytte til at du IKKE kan bry deg i overskrifta hvis "feil" folk er innpå siden. Såeh, skjønn det de som kan.

 

Uansett så synes jeg det er sundt å bry seg litt, den skinnhellige kjerringa som aldri har snust på andres privatliv skal pokker meg få sitte på sin høye hest og kaste gullstein i glasshus, men rekk opp hånda de som er så forbaska edle, så skal jeg bøye meg i støvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for å melde fra om grov omsorgsvikt som overgrep,vold,sult ,forsømmelse ol .

 

Men jeg har en i familien som gir ungene sine en smekk på rompa (bare en smekk, IKKE noe mer ) eller tar de i ørene om de ikke hører. Jeg har sagt tydlig i fra til dette fam medlemmet at jeg syns det er helt feil måte å oppdra på, men jeg melder ikke til bv fordi det er mye mer skadlig og dramatisk for de og havne i bv enn å få en smekk på rompa .Om jeg melder så ødelegger jeg hele framtiden dems. De har det over gjennomsnittet bra på alle andre måter og har en masse fordeler og alt ligger til rette for at de kommer til å få et meget bra liv.

 

Den muligheten har de ikke om de havner i bv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre så er de ikke så sjeldent som man gjerne vil tro at barn dør på grunn av foreldrenes mishandling. Mørketallene er store.

 

Barn under ett år er mest utsatt for grov mishandling i Norge. Etter krybbedød er mishandling den hyppigste dødsårsak blant barn under seks måneder. 95 prosent av alvorlige hodeskader skyldes mishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01:24: Jeg ville sendt inn en bekymringsmld til BV hvis jeg var deg. Disse barna lærer av foreldrene sine at vold er en ok måte å håndtere situasjoner. Det må gjøre ekstra vondt å bli slått eller dradd i ørene av de personene en forventer skal ta vare på en og gi dem beskyttelse. BV kommer nok ikke til å ødelegge familien deres, jeg tror at de kommer til å ønske å lære foreldrene å håndtere barna uten vold.

 

Ellers helt enig med hi. Det er vår oppgave som voksne å sende bekymringsmld når vi blir bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har ikke helt forstått dette med nabokjerringa skjønner jeg. hele poenget var ikke om hun ringte til bv eller ikke, hun BRYDDE SEG og fulgte med hva som skjedde i nabolaget. Om vi alle bryr oss litt mer og følger med hva som skjer rundt oss klarer man kanskje å fange opp Christoffertilfellene

 

De siste månedene har jeg sett ett eneste innlegg her inne om barn som har blitt slått ellers er det samme oppgulpet om at folk trenger veiledning osv. Ja, dette er en viktig funksjon, men folk må bruke litt fornuft. Om man har mistanke om misshandling melder man selvsagt til bv!!!!

 

Vi må lære noe av Christoffersaken slik at ikke andre barn ender opp med samme skjebne fordi man ikke følger litt med hva som skjer rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09:45: Veldig enig med deg. Hadde det ikke vært for disse brysomme nabokjerringene, så er det mange tilfeller som ikke hadde blitt oppdaget.

Får inntrykk av at mange mener at barnevernet kun er ute etter å ødelegge familier. Men de er der for barnets beste! Blir helt feil å la være å melde fra, fordi en er redd for at en skal ødelegge en familie. Barnevernet er jo der for å hjelpe, og ikke for å prøve å ødelegge en familie.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at det er veldig sjelden at en åtteåring blir drept av sine foreldre her i Norge.

Og fikk som svar at det er en del ettåringer som mishandles.

 

Men jeg mener fortsatt at dette må være bortimot det første tilfellet med en åtteåring, som har skjedd i Norge.

Åtteåringer ligger ikke døde i senga si på den måten uten at noen legger merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...