Gå til innhold

Hvordan hadde du følt deg om...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...du etter 13 års ekteskap avsluttet dette. I tiden som følger skjønner du mer og mer at mannen din ikke har ekte følelser for deg. At han aldri har hatt det og ikke evner å kjenne følelser for noen. Du var kun en brikke i hans liv, og javisst var du en person han ville ha i livet sitt fordi det passet seg slik, men at han var sannsynligvis ute av stand til å kunne elske noen fordi han aldri hadde lært hva kjærlighet var.

 

Hvordan hadde du taklet dette i ettertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten deppet hjemme av frykt for den onde verden, eller gått ut på en desperat jakt etter kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Jeg får kjærlighet av mine barn. Orker ikke tanken på å stole på noen igjen. Likevel er jeg nødt til å ta nytt tak i livet mitt og ikke gi opp. Men fortiden plager meg konstant og minnene som jeg har, og som jeg ser klarere nå, gir ikke slipp.

Jeg var sammen en narsissist av den ufølsomme typen, men han klarte å få meg til å tro at hans følelser var ekte. At det var jeg som var problemet. Manipulering og hjernevasking var del av programmet hans. Jeg visste at noe var galt, men hadde ingen anelse om at det faktisk fantes mennesker som han.

Nå har han allerede funnet seg et nytt offer og oppfører seg som en gentleman uten like. Jeg skulle ønske at vi hadde sluppet videre kontakt men er nødt til å holde en høflig tone for barnas skyld. Det er akkurat som om han har et jerngrep rundt meg som jeg ikke kommer fri fra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg var forlovet med en sånn mann. Vi var sammen i 4 år og det var mer enn nok! Så da kan jeg bare tenke meg hvordan du har det..

Jeg tenker at du må innse at det er HAN det er noe galt med. Ikke deg! Siden dere har barn sammen må du "oppføre" deg, men du trenger ikke gjøre mer enn det. Selvtillitten din har sikkert fått seg en skikkelig trøkk, å oppsøke psykolog er kanskje ingen dum ide.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI.

Jeg har opplevd en sånn mann bare at jeg var et offer utenom kona hannes. De har også vert gift i mange år nå. De hadde skrevet under skilsmissepappirer da jeg møtte han. Men de ble sammen igjen etter meg. Skjønner ikke hvordan kona takkler han, men det får være hennes problem, håper hun en dag ser hvordan han egentlig er. Han har blitt opplært i en "gruppe" for år siden, bare negativt og ingen kjærlighet, og han vet ikke hvordan han skal oppføre seg eller være mot medmennesker i "denne verden". Han var veldig sjarmerende først, og virket så snill og god. Ble gravid med han etterhvert, og vi fikk barn. Jeg hadde et svært tungt svangerskap pgav han. Ting ble verre og verre masse manipulasjon, først brøt han meg ned, for så å ta meg med opp igjen på hannes regler om hvordan ting var normalt. Noe det ikke var i det heletatt. Jeg måtte trippe på tå hele tiden for at han ikke skulle begynne, og det var sååå lite som skulle til for at han ble forbanna. Hvis jeg en dag feks ikke smilte når han kom inn døra, så var det helt garantert at jeg måtte sitte å høre på han kjefte og forklare hvordan han ville ha det, i maange timer, gjerne hele dagen for å være sikker på at jeg skulle få det inn.. Det begynnte sakte men sikkert å bli vold i bildet, og da fikk jeg nok. Det var mitt barn som fikk meg til å innse at jeg måtte ta med barnet mitt og dra, dra fort uten at han hadde noe aning om det. Jeg er såå glad for at min x bodde på denne plassen og ville hjelpe meg, jeg hadde absolutt ingen andre til å hjelpe meg. Jeg så plutselig at jeg hadde virkelig blitt manipulert til en helt annen "verden". Jeg ble gradvis meg selv etterhvert og det var utrolig deilig!! Jeg håper du klarer å ta det valget jeg tok, du vil vokse så utrooolig enormt på det! Klart er det tungt og kansje vanskelig den tiden du velger å dra, men guuud det er verdt det! Håper du en dag tar til fornuft for deg og dine små, dette er absolutt ikke noe å leve i.

Stor klem fra ei som dro og fikk sitt liv tilbake!

Lykke til kjære deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Opplært i en gruppe"? Hva slags gruppe er det som lærer opp folk til å oppføre seg sånn? En religiøs sekt eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

09:13.. ja det var nok det jeg mente ja, men ville ikke si det sånn høyt ut her inne egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9:17 igjen.. grunnen til at jeg ikke vil gi detaljer utenfor det jeg har skrevet, er fordi jeg vet han drev å snoket her inne for å finne ut om jeg var her, og hva jeg sa osv. Det er en stund siden nå, men forundrer meg ikke om han enda gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...