Gå til innhold

Denne likte jeg:) Artikkel i Dagsavisen om bæring av babyer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Blide barn med babybæring"

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article517388.ece

Så fint at det glade budskap spres ut til folket, slik at flere får informasjon om dette! Bæring er så mye mer enn Babybjørn- det finnes flust av bæresjal og -seler som er mye bedre, både for baby og den som bærer!

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn
Skrevet

Flott artikkel :D Jeg har en Angelpack selv:

http://www.google.no/search?q=angelpack&hl=no&biw=1280&bih=564&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=iG4FTrrIM4fHswbo96WfDA&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBcQ_AUoAQ

og den elsker jeg <3 Gutten min hater vogna.. Men dessverre er han veldig varm av seg, så på varme sommerdager blir bæresele altfor varmt :( Men gåturer i grålysningen funker alltid :) Trur jeg må følge rådet ditt og bruke bæretøyet på tross av hva manuellterapeuten sa for ellers får jeg jo ikke gutten ut i friluft! Han sover jo mye bedre etter en tur ut i Angelpack; får jo også mye mer sanseinntrykk enn langt nedi en trillevogn!

Gjest Madolyn
Skrevet

... Og forresten har jeg jo mye bedre kontroll på guttens stive nakke i Angelpacken enn i vogna; i vogna, de få gangene han aksepterer den; legger han hodet på sida og strekker seg ut i den bakvendte C'en typisk for KISS, mens i Angelspack tvinges han til å opprettholde en god ergonomisk stilling :)

Skrevet

Tror jeg rett å slett må skaffe meg bæresele av et eller annet slag:) Siden vesla ikke er tålmodig nok i vogna:) Kanskje jeg til og med kommer meg ut littegranne:)

Skrevet

Kjempeflott artikkel! Dere som har manduca bæresele, det står på nettsiden der man kjøper den at den er OK fra fødsel, mens utmerket fra 3 mnd. Har dere brukt denne fra fødsel av, og syns dere den er bra til det?

Tenker å kjøpe den til hun som straks er 6 mnd, men vil også ha muligheten til å bruke den hele tiden med nestemann, for den er jo ganske dyr.

Skrevet

Jeg synes ikke Manduca er særlig god fra nyfødt, selv om produsenten sier den er OK med nyfødtinnlegget. For de minste babyene synes jeg sjal er det aller beste, fordi de sitter mest stabilt og tett inntil kroppen der, og så bruker jeg Manducaen når baby begynner å bli større/ tyngre rundt ca 4-5 mnds alder. Da er hoftebeltet til Manducaen gull verdt, og man merker det ikke på rygg/ skuldre i det hele tatt når man bærer (kan brukes opp til 20 kg, dvs ca 3-4 år)

Siden jeg ikke liker knyting og er ganske klønete av meg, så synes jeg Close Baby Carrier-sjalet er genialt; det er nemlig ferdigknyttet og tres enkelt på som en genser, uten knyting og lange reimer.

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Jeg synes ikke det er noe problem å bruke penger på to bæretøy; siden jeg vet at jeg skal ha flere barn og kommer til å bruke dem til den nye babyen også. Dessuten er det jo mulig å selge dem videre på finn.no også, og da blir ikke tapet så altfor stort;)

Skrevet

jeg er helt enig med "Lykkeli & gla" :) Syntes ikke Manducaen var så god å bære i før ungen ble ca 4 mnd. Før dette brukte vi Moby Wrap (elastisk sjal), og var kjempefornøyde! Guttungen sov kjempegodt i sjalet.

Nå har han blitt 5,5 mnd og det er stort sett Manducaen som brukes.

Skrevet

Hei,

Jeg er uenig med de under her og syntes manducaen var perfekt fra nyfodt av! Jeg har provd ulike baeretoy inclusive ringsjal, men syntes manducaen var bra og enkel.

Hva du maa huske paa er aa bruke det innsydde nyfodt innlegget, sette barne i froskestilling saa bena er inne i manducaen og ikke henger ut som paa eldre babyer. Barnet skal vaere i froskestilling til bena kan henge fritt fra laaret og ut. Og saa maa du huske paa aa stille inn og dra i snorene. Du har ogsaa glidlasen aa aapne saa manducaen blir lengre i ryggen om du har en lang baby som sitter i spedbarns innlegget. Vi slutta med spedbarnsinnlegget naar han var 3 mnd og zippet da igjen forlengingen for da sitter han jo lengre ned med bena ut... Han er naa snart 4.5 mnd og syntes manducaen er perfekt fremdeles.

Det finnes mange tutorials (videoer paa youtube) som viser riktig maate aa bruke manducaen for smaa babyer.

lykke til :)

Skrevet

Trur jaggu det blir manduca nå jeg :-) Og hvis jeg ikke liker den til nyfødt likevel når nestemann har kommet, så kan jeg jo bare kjøpe et bæresjal da..

Jeg har også en meitai som jeg liker, men trur det blir en manduca nå ja :-)))

Skrevet

http://www.barnepute.no/ denne puta er super for vår sønn som også har KISS. Bruker den både i vogn og seng og gjør at han ikke får bananform når han ligger:)

Vi har brukt moby sjal når han var nyfødt og formsydd ergosele ute og ringslynge inne nå. Hekta på bæring:) det stimulerer melka også!!

Tettinntil.no er et bra bæreforum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...