Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert om mannen din hadde dratt på puben,når du satt hjemme og fødselen kunne starte når som helst ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han drakk 2 øl her hjemme og drakk sikkert 4-6 øl på puben . Det er litt mer enn 2 øl!

 

Jeg var på ul og kontroll på torsdag og jordmor som undersøkte meg sa at her er det 3 cm åpning,at jeg var moden og alt var klart for fødsel, jeg hadde til og med en ri når hun sjekket meg. Men de riene var ikke sterke nok, så jeg måtte hjem og vente på at de skulle bli sterkere.

 

Hvor er det jeg motsier meg selv?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, sitter faktisk og vurderer det! Har ikke lyst til å ha en mann som stinker øl på føden. Syns det er flaut :(

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fått litt faen i meg og ønsket at fødsel skulle starte så kunne han takke seg selv for at han ikke hadde fått vært med! Å stinke øl på føden er utelukket uansett, så da har han tatt valget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barnevakt, så reiser du på føden uten han enkelt og greit. Det går veldig fint å føde alene, det gjorde jeg sist. Slapp meg faktisk mere løs uten han der fordi han ble så flau første gangen da jeg ropte og rautet som ei ku. hihi.

 

Masse lykke til, snart er gullungen ute. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK HI, nå skal jeg be deg om unnskyldning for noe jeg kanskje burde ha visst. Har faktisk lest at man kan gå lenge med åpning, opptil uker. Jeg var så overbevist om at fødselen var veldig forestående dersom livmorhalsen hadde åpnet seg.

 

Og så til spørsmålet ditt: JA, jeg hadde reagert. Kraftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man er moden og klar for fødsel er en ting. Men det er ikke sånn at ungen "detter" ut. Skal man sperre mannen inne fordi man KANSKJE føder? Man vet jo ikke når det skjer. 3 cm åpning kan også vare lenge. Han er vel såpass oppegående at han ikke drikker seg snydens? la nå mannen få lov til å more seg litt de siste dagene. Javel, så kan ikke du gjøre det samme (virker på meg som misunnelse), men sånn er vi skapt. Vi kvinner føder. Og jeg er glad for det. Skulle ikke vært fødselen min foruten.

Ro deg nå litt ned. Hormonene dine snakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slik som min eks mann... som dro på puben, fødsel startet, han tømte konto kastet mobilen (min) i do før han dro slik at jeg ikke kunne ringe og mase på han.. (og dermed heller ikke ringe hverken sykehuset eller taxi) Endte med at jeg gikk til sykehuset, med toåringen på slep (!!!) var ikke langt å gå.. og sinte kvinner blir meget effektive i fødsel!! og jeg kom aldri tilbake til min daværende mann igjen!!!

 

Jeg fødte ett nydelig barn, ble alenemor for to... og eksen er pr. idag (10 år etter) bostedsløs alkoholiker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde søren med også reist på føden, så kan han kjenne det litt på kroppen hvor uansvarsfull han egentlig var i kveld! Hadde klikka hadde det vært meg, for å si det mildt. Ikke kult å ha med en ølstinkende mann. Reis på føden du , og skriv en lapp hvor det står "Er på føden, kom ned når du er edru. Puss tenna først" :) HOLD OSS OPPDATERT OG LYKKE TIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre som meg HI, da min mann ville drikke når fødselen var like rundt hjørnet..." Du gjør som du vil, men har du drukket kommer du ikke inn på fødestua" det siste en trenger der er øl/fylleånde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kron-idiot :(

Jeg hadde mildt sagt blitt forbanna! Tenk noe så flaut å komme i taxi til føden fordi mannen på død og liv skulle ha ei pils eller tre!!

 

Min mann fant selv ut at 4 uker før termin var det slutt på alkohol.

Det betyr IKKE at han sitter hjemme og holder meg i hånda, men det betyr at han er kjørbar og kan komme hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg syns ikke at du er hysterisk men mannen din er en kjempe tosk som hadde hatt godt av og få en skotupp opp i ræva!

 

Når kona sitter hjemme med masserier og 3 cm åpning og er 2 gangsfødene så går en ikke på bup etter at han selv har konstatert at det "sikkert bare er kynnere"

 

Jeg hadde dratt på sykehuset og skrevet en sms til han at fødselen er i gang men at fulle/påvirkede fedre ikke er velkommne på fødeavdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok blitt forbanna, ja. Drikker han ofte ellers? Eller han han vært avholdende i ukesvis/månedsvis og begynner å bli lei av å vente? Min kjære ville nok ikke ha gjort dette, mest fordi det ville vært flaut, og fordi han vil være klar i hodet for å kunne få med seg alt og, ikke minst, kunne bistå meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker jeg hadde blitt drit forbanna! Mye tankeløse og egoistiske mannfolk!

Men nå sitter jeg her, mens mannen pakker for en uke på fjellet uten dekning!!!! Han reiser i morgen tidlig og jeg er i uke 36, uke 39 med menstermin... Fødte i tillegg noen dager for tidlig sist.

Jeg er faktisk bare helt matt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dro til USA, med planlagt hjemkomst en uke før termin.. Men det var vi enige om, var forberedt på å føde alene. Synd for han, tenkte jeg. Nå kom han hjem før planlagt, og ungen kom fem dager over termin, så det gikk jo greit. Hva har din tenkt da? Er han klar over at han kan bli far uten å vite om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...