Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert om mannen din hadde dratt på puben,når du satt hjemme og fødselen kunne starte når som helst ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen spurte meg i dag om det var greit at han tok seg et par øl i dag.

 

Jeg sa nei, fordi jeg er høygravid,med 3 cm åpning og maserier og kan gå i fødsel når som helst.

 

Han gikk på nettet, spurte meg om hvor lenge maseriene varte, hvor vonde de var osv.. Han mente det var kynnere jeg hadde.

 

Tok seg 2 øl og stakk på puben en tur.

 

Jeg ble drit sur og han skjønner ikke hvorfor?

 

Han kom hjem nå og gikk rett og la seg.

 

Drittmann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde nok blitt ganske skuffet ja. Min mann tok ikke sjansen på alkohol de siste 4 ukene. Hadde blitt dyrt om jeg måtte ta taxi til føden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til umoden skal du lete lenge etter.

 

Mannen hadde nok fått dratt på puben, MEN EDRU. så han hadde vært klar i tilfelle noe skjedde.

 

Her må du ta en alvorsprat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde følt meg redd, desperat og usikker. Brølt han i øret at fødselen mest trolig var igang og tatt en taxi til mine nærmeste venner eller slektninger. Prøv å få han til å forstå alvoret. Been there , done that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kvinner "ofrer" ganske mye når vi er gravide så jeg syns ikke det er så mye å forlange at mannen også kan "ofre" litt, som å feks. avstå fra alkohol når dama er høygravid. Det er da fanden meg hans barn også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er sint..

Men samtidig lurer jeg på om det er første barn og om du er ved termin, det spiller jo faktisk en stor rolle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal man si/gjøre? Det er drit dårlig gjort av han og veldig uansvarlig... Selv om det er kynnere du har nå kan det fort utvikle seg til å bli noe mer, man vet jo aldri hvordan en fødsel kommer til å bli... Her "nekta" jeg gubben å drikke 4 uker før termin for å være på den sikre siden, siden vi bor ganske langt unna sykehuset i tillegg.. Han hadde ikke problemer med det, og hadde blitt kjempe lei meg og skuffa om han ikke hadde skjønt poenget og dratt på puben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke første barnet og er et par uker til termin. Men det er helt klart noe på gang her , har sjekket med jordmor .

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er første barnet eller rundt termin har ingenting med saken å gjøre så lenge hun har åpning og maserier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23:36 : Egentlig ikke. Jeg fødte min første iløpet av 4 timer, 10 dager før termin. Og siden man ikke kan vite hvor langt tid det vil ta så er det utrolig dårlig gjort av mannen å stikke på pubben for å drikke øl når hun sittter med 3cm åpning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en umoden førstegangspappa med lettere panikk for det som skal skje og som ikke eier respekt for deg.

her holdt mannen seg unna alkohol de siste 3 ukene før termin. blir nok det samme denne gangen også. skulle bare mangle mener jeg da hvis han er interessert i å være med på fødselen av sitt eget barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, et par øl og en liten tur på puben hadde vært helt ok, så lenge han ikke hadde blitt full. Regner med han hadde blitt ganske fort edru om fødselen hadde begynt... :P Men så bor vi 3 min med bil unna sykehuset, og om han ikke kunne kjørt, hadde det ikke blitt dyrt med taxi, og har alltids noen andre som kunne kjørt til sykehuset..! :) Under siste fødsel kjørte faktisk min søster meg til sykehuset og var der sammen med meg de første timene, mens mannen var hjemme med barna, før de byttet plass når jeg hadde 7 cm åpning, siden han ikke er videre glad i sykehus. :)

 

Kunne nok klart meg helt uten han også.. ;) Men flott å ha han der..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvordan vet du at du har 3 cm åpning? Da må du jo ha vært innom sykehuset, fått konstatert at fødselen er i gang. Ved 3 cm åpning er det jo ikke akkurat masrier vi snakker om her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde 3 cm åpning og kynnere da jeg var på sjekk hos jordmor og fødsel var langt i fra i gang.. Dette var på en fredag og vannet gikk ikke før mandag og måtte settes i gang på tirsdag siden jeg ikke hadde rier men bare kynnere...

 

IKKE HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har rier nok til at livmorhalsen har åpnet seg. Dessuten er du 2. gangsfødende og ting kan skje mye fortere nå.

 

Jeg kom på sykehuset med min nr 2 med 2 cm åpning, ble ikke sendt hjem.

 

Synes han er dristig som drar ut. Har du noen til å se etter din førstefødte hvis du må kaste deg i en taxi? Jeg mener det er en stor mulighet for at du vil komme til å måtte det innen kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også 3cm åpning på sjekk og barnet kom 2 timer etterpå. Så man skal aldri si aldri og derfor kan mannen fint holde seg edru og hjemme. Er ikke akkurat snakk om at han skal avstå fra alkohol resten av livet eller være lenket til husets fire vegger til han dør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min hadde kun litt mensmurringer, men hun ble litt mistenksom da de kom og gikk. Hun dro til føden på en sjekk, der hadde hun 6 cm åpning og barnet født tre timer senere. Første gangen lå hun hjemme ei hel helg med rier før ungen kom. Der er forskjell på 2. gangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er det forskjell, ja. Men det er ikke noen fasit når det kommer til fødsel.. Derfor bør man tenke føre-var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som du overdramatiserer litt, jeg. Men kan være jeg misforstår. Men utifra innleggene dine, så er det mye som sier meg at du motsier deg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter man hjemme, to uker til termin og kjenner på litt kynnere, ja da er det vel ingen dramatikk i at gubben gikk en tur på nærmeste pub og drakk to øl. Men har man derimot åpning, da bør jo gubben være såpass klar i skolten at han kan hive seg i bilen og kjøre madammen til sykehuset. HI sier hun har snakket med jordmor og hun sa at mulig noe var på gang... tviler på at en jordmor hadde brukt ordet "mulig" ved kostatering av åpning. Det er noe som ikke stemmer her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i uke 30, helt spontant. Fødsel kan skje fort og om mannen din vil være med på fødsel edru bør han ikke drikke så nær termin.. Det hører ingen steder hjemme.

I mitt tilfelle gikk det ca. 5 timer fra min mamma og samboer ble varslet om fødselstart til jeg fødte- like lang tid som det tar å kjøre til sykehuset. Var kun min tante som bor i området som nådde fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...