Gå til innhold

Våres glutenfrie reise nedover europa:)

*Bluberrypai*og 3 prinsesser=)

Anbefalte innlegg

Hvis noen har lust å lese hvordan det går for oss at reise glutenfritt nedover europa så kan dere lese det her:

http://minglutenfrieblogg.blogspot.com/

Dette er altså første gangen vi drar på ferie etter at jenta vår fikk konstatert cøliaki for ca 2 mnd siden.

Har dere spørsmål så bare spør så skal jeg prøve å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du skriver om det å reise med cøliaki;)

Har selv to jenter på 7 og 8 år som har cøliaki så jeg vet hvordan det er...

For 2 år siden var vi i Danmark (husker ikke navnet på byen i farta, men nærme Tyskland..) og der var det umulig å få tak i noe glutenfritt!

Hadde heldigvis tatt med oss 2brød, men det ble jo tørt i varmen.. Etter vi hadde vært i alt som var av butikker og bakerier så fant vi en pose glutenfri musli, så jentene levde på musli og yougert hele ferien;)

Håper dere får en bedre opplevelse enn det- ser jo bra ut hittil;)

God tur videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser aldri noen steder uten to dunker mel (en fin og en grov) og et vaffeljern.

Bare sånn til tips.

Resten av ingrediensene og en stikkontakt finner en alltids.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager absolut alt av mat til frøkna og det går fint. Har vært i Spania, Portugal, Sverige, Danmark og USA til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så flott at du forteller om erfaringene deres.

Hvor i Europa går reisen videre?

Vi skal også på bilferie i Europa i sommer, men en liten frøken som fikk konstatert cøliaki for ca 5 måneder siden. Er litt spent på hvordan det skal gå, men skal i hvert fall sørge for at vi har godt med "nødproviant" med oss.

God tur videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenkte jeg bare fortelle til dere som leste første delen at jeg har postet del 2 av reisen vår.

Og til deg som lurte på hvor vi skulle. Turen som du skjønte gikk gjennom tyskland til süd tirol, nord i italia, til toscana, til umbria på lørdag, videre til tyskland igjen, til sverige og så hjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dytter litt, dere må virkelig lese om det stedet vi var idag og handlet glutenfritt :) Ta en kikk på hjemmesiden der. Mammaen er fortsatt i ekstase:) Hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...