*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 24. juni 2011 #1 Del Skrevet 24. juni 2011 Hvis noen har lust å lese hvordan det går for oss at reise glutenfritt nedover europa så kan dere lese det her: http://minglutenfrieblogg.blogspot.com/ Dette er altså første gangen vi drar på ferie etter at jenta vår fikk konstatert cøliaki for ca 2 mnd siden. Har dere spørsmål så bare spør så skal jeg prøve å svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3småtroll♥ Skrevet 25. juni 2011 #2 Del Skrevet 25. juni 2011 Så fint at du skriver om det å reise med cøliaki;) Har selv to jenter på 7 og 8 år som har cøliaki så jeg vet hvordan det er... For 2 år siden var vi i Danmark (husker ikke navnet på byen i farta, men nærme Tyskland..) og der var det umulig å få tak i noe glutenfritt! Hadde heldigvis tatt med oss 2brød, men det ble jo tørt i varmen.. Etter vi hadde vært i alt som var av butikker og bakerier så fant vi en pose glutenfri musli, så jentene levde på musli og yougert hele ferien;) Håper dere får en bedre opplevelse enn det- ser jo bra ut hittil;) God tur videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 25. juni 2011 #3 Del Skrevet 25. juni 2011 Vi reiser aldri noen steder uten to dunker mel (en fin og en grov) og et vaffeljern. Bare sånn til tips. Resten av ingrediensene og en stikkontakt finner en alltids. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 26. juni 2011 #4 Del Skrevet 26. juni 2011 Vi lager absolut alt av mat til frøkna og det går fint. Har vært i Spania, Portugal, Sverige, Danmark og USA til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingen_nick_ledig Skrevet 26. juni 2011 #5 Del Skrevet 26. juni 2011 Åh, så flott at du forteller om erfaringene deres. Hvor i Europa går reisen videre? Vi skal også på bilferie i Europa i sommer, men en liten frøken som fikk konstatert cøliaki for ca 5 måneder siden. Er litt spent på hvordan det skal gå, men skal i hvert fall sørge for at vi har godt med "nødproviant" med oss. God tur videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 28. juni 2011 Da tenkte jeg bare fortelle til dere som leste første delen at jeg har postet del 2 av reisen vår. Og til deg som lurte på hvor vi skulle. Turen som du skjønte gikk gjennom tyskland til süd tirol, nord i italia, til toscana, til umbria på lørdag, videre til tyskland igjen, til sverige og så hjem:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunie Skrevet 29. juni 2011 #7 Del Skrevet 29. juni 2011 Det beste stedet å reise glutenfritt er sverige og island.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 29. juni 2011 Dytter litt, dere må virkelig lese om det stedet vi var idag og handlet glutenfritt Ta en kikk på hjemmesiden der. Mammaen er fortsatt i ekstase:) Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puppen og lillemor Skrevet 1. juli 2011 #9 Del Skrevet 1. juli 2011 for dere som skal reise med barn med matallergi (eller har det selv) anbefaler jeg disse små brosjyrene til allergiforbundet Jeg er veldig allergisk selv og disse har vært helt supre http://naaf.no/no/allergi/Mat-og-matoverfolsomhet/NAAFs-matparlorer---nyttige-pa-utenlandsreisen/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå