Gå til innhold

Hva er den fineste gaven, eller den gaven du satt mest pris på når du fikk baby/i svangerskapet???

Svømmetur

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som har vært så utrolig snill med meg gjennom hele svangerskapet - og nå i ettertid når babyen våres har kommet. Nå viser det seg at også hun er gravid og jeg har lyst til å skjemme både henne og barnet bort. Setter virkelig pris på hun. Har dere noen forslag?

(Hun får gavekort på massasje av meg, men sku så gjerne hatt noe mere!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Den gaven jeg satt mest pris på var et kjempe flott ullteppe fra Lille Lam. Fantastisk mykt og godt, og det er i tillegg veldig pent å se på. Er like pent etter snart 2 år med intensiv bruk og vask;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bæresjal

og boken som er skrevet av en "erfaren førstegangsfødende". Jeg hadde mange gode latterkuler av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En heldekkende ulldress var også det beste jeg fikk etter fødsel, siden jenta ble født på høsten ble den myye brukt. Ellers hadde jeg også satt stor pris på et bæresjal, eller ullteppe som nevnt over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode forslag :) kanskje ulldress med lue, votter og sokker og et pledd. Det tror jeg hun trenger. Tidlig høstbarn dette også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ♥ JuniGull10 ♥

Vi fikk sommerbarn, men sønnen vår fikk noen gaver på høsten og det var gaver vi har brukt mye. F.eks. ullfleecedressen fra nøstebarn! Den brukte han fra oktober - mars og den passet heldigvis i hele perioden han trengte den (4 - 9 mnd). Ellers fikk han et ullfleeceteppe fra Joha. Det er flott til en nyfødt unge. Vi brukte den istedetfor lammeull noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullfleece dressen frå Nøstebarn er genial. Den er så romsleg og elastisk, me brukte den heile vinteren. Andre babydressar vaks han så fort ut av, og var klønete å få på.

Me fekk og eit strikkasett med bukse og gensar som har vorte mykje og lenge brukt, men det forutset litt strikkekunnskapar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk septembergutt og den strikkede ulldressen som madammen til pappa strikket var vel det som definitivt ble brukt mest den høsten og vinteren. Ble brukt hver dag, både i vogna og i bilsetet. Genialt at den var i en del så slapp vi gliper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et gavekort på nyfødtfotografering? Det vil være en gave som varer livet ut for både foreldre og barn!

Ellers er jeg enig med mange av de andre her, ull er supert! Er selv spesielt svak for Lillelam og Joha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor kreativ du er, men jeg har flere ganger og med stort hell gitt bort et stort lerrett som jeg har malt i en passende farge og skrevet mor sin favoritt barnesang/vuggeviser på med sprittusj (dette er venninner jeg kjenner godt så jeg vet slike ting), og dette har rørt de til tårer. Flere har også spurt om ejg kan lage det til de.

Selv har jeg laget et slikt lerrett med "dyrene i afrika" på til mitt eget barn, og på hver side av det henger det et lerret til i en annen matchende farge med bilder/maleri av henholdsvis en giraff og en apekatt. Nederst på de to lerretene har jeg limt på malte og dekorerte klesklyper som jeg har hengt små kosebamser med jungeltema i (5 kr på IKEA).

Jeg har også kjøt storetrebokstaver (barnets navn) på panduro hobby, malt og dekorert det og limt det på lerret så det kan henge over barnets seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tynne ulltepper til babyen. Fikk flere og brukte alle MYE. :o)

Til meg så satte jeg mest pris på stelleprodukter ( dusjsåpe, intimsåpe), ukeblader, leppepomade, håndkrem, pastiller m.m. Altså noe som flittig ble brukt på barsel. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Et nydelig strikket babyteppe, hvis du ikke kan strikke selv finner du noen som kan. Feks http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=22〈=no eller http://www.snelletorget.no/advertisement.aspx?adid=29928. alle mine har fått, og disse er i dag i bruk i sofakroken, dvs eldste har tatt med seg sitt videre, hun har flyttet hjemmefra;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresjal (se på "tettinntil" for tips) eller gymmatte. (Sånn kjempestor, med plass til både mor og barn. Matta ligger stødig, er varm, stimulerer barnets utvikling og innbyr til å være sammen på den. Kanskje kan mor trene litt også?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det jeg ble mest gla for var hjemmestrikkede klær, et lammeskinn vi fikk hos sjefen min og et hekla pynteteppe til vogna =) Ellers så satt jeg pris på alt, men disse tingene ble jeg ekstra gla for =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma strikket en kjørepose, altså sånn pose som man kan bruke i bil, til min sønn som ble født i februar. Den hadde åpninger til selen og glidelås. Da slapp han å sitte med tykk dress på seg i bilen. Vi kledde bare på han det han skulle bruke inne og puttet han i posen. Hvis det var ekstra kaldt en dag, la vi et ullteppe over posen. Mamma strikket også et nydelig hentesett til Jakob-min. I tynn, men god og varm, ull. Lue, jakke, bukse, votter og sokker. Vi regnet med at Jakob skulle være nærmere 4 kg da han ble født (gikk 6 dager på overtid), men han veide bare 2980 og var 47 cm lang. Så vi fikk da gleden av å bruke hentesettet helt frem til varmere tider =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...