Gå til innhold

Borgervern? Kan jeg gjøre dette mot mitt eget barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tenåring som virkelig er på ville veier i livet. Har skrevet om det før. Både tyveri og rus er vanskene, i tillegg til en del diagnoser. Skolegang finnes ikke, selv om ungdommen har "planer". Men de planene ser det ut til å bli problemer med, siden ungdommen ødelegger så utrolig mye for seg selv. Ikke sikkert lappen på bil er oppnåelig engang.......

Nå vurderer jeg å gå sammen med alle butikker her i byen, og lage STORE problemer for mitt eget barn. Og da mener jeg "problemer", som i at å naske/stjele "bestilte" varer ikke vil være så lett lenger. Har allerede kontakt med en senterleder, og vi er på samme linje.

Politiet står på sidelinjen, og venter på den store smellen så de kan ta tenåringen. Barnevernet har ikke lovhjemler til å gjøre mer enn det som er gjort. Og jeg har tett samarbeid med begge etater, og de er like fortvilet de også.

Kan og bør jeg gjøre som planlagt? Bilde, navn og alt som er til alle butikker i byen?

Jeg er så utrolig fortvilet her, og leter desperat etter løsning på mitt barns vegne... Hn ser det ikke selv i hele tatt, så derfor tenker jeg som jeg gjør nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du ønsker å oppnå?

Skrevet

Ja, jeg skal legge det ut på annet forum.

Skrevet

JA, det kan du gjøre!

DU har fortsatt ansvar for tenåringen din og når alle andre metoder ikke gir uttelling må man som forelder ta grep. Det er jo ikke fordi du vil være "slem", men fordi du vil beskytte ditt barn..

Kanskje h*n nekter å prate med deg, klikker totalt, men i det lange løp er det vel det beste for barnet ditt om du får "kuttet tråden" til den kriminelle banen h*n allerede er inne på :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...