Gå til innhold

Hvorfor har ingen meldt meg til barnevernet??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fint rom til svigermor, ja ;-)

Jeg synes ironinen i hovedinnlegget er like bra som om hun hadde skrevet "Jeg er en skikkelig dårlig mamma - NOT"

Det er forskjell på god ironi og dårlig ironi. Et innlegg som dette er ikke spesielt originalt her inne på DiB, (og jeg skal innrømme at jeg muligens har laget et lignende innlegg ei gang selv) "Jeg gjør slike ting som mange inne på DiB ikke synes er ok". ALLE gjør noe som andre mødre ikke synes er ok, det er ikke noe å lage styr utav.

Jeg er en av de som har påpekt dårlig ironi, og jeg gjør opptil flere av de tingene HI gjør. Humoren min er ikke nødvendigvis dårlig fordi om jeg synes ditt innlegg var kjedelig og 13 på dusinet.

Jeg tror de fleste skjønner at hvis man skulle følge det som DiB-flertallet til enhver tid sier, så ville man fått svært forvirrede barn. Det er MYE jeg er uenig med folk i her inne. Så gjør jeg som det passer min familie og ferdig med det.

Jeg er også så utrolig lei av innlegg type: "tenk at vi fortsatt lever, vi som ikke hadde hjelm på hodet og bilseter" Men lang færre barn enn før dør i trafikken - kan det ha noe med at vi ikke slenger minstemann på hattehylla?

Forskjell på å synes at et innlegg er kjedelig og det å ikke forstå ironien i det. Men nok om det.

Det er jo hele tiden "oppgulp" her inne, folk spør og maser om de samme evinnelige tingene, ingen orker å spore tilbake gamle tråder. Jeg har tatt meg selv i å svare på de samme trådene om og om igjen, spesielt hvis det engasjerer meg.

Det er jo uenighetene som gjør at det er forferdelig morsomt å være her inne. Folk spør om de utroligste ting, og man ler litt eller så blir man forbannet. Men i bunn og grunn ute i det virkeige liv, så er man jo ikke halvparten så engasjert i smokkebruk, skrivefeil, bilstoler, barnevernet eller skattepengene (ble forresten skyldig).

Annonse

Ja , blir med på den . Også kan jo ungene våres klage til hverandre om hvor for forferdelige foreldre de har ... Så kanskje de ikke trenger så mange timer og da sparer vi litt penger ;)

Nja, der tror jeg du avslørte deg. Du skjønte ikke at 21.02 brukte ironi, men trodde hun var dum. Hvorfor er vi dumme hvis vi tenker: "Mulig det er ironi, men det kan jo være hun rett og slett er dum. Enkelte folk er ikke smarte."

Det argumentet minner om noe en seksåring kunne sagt når han/hun blir tatt i en liten løgn.

Annonse

Hehehe... Stakkars deg... Jeg skrev tydelig før den tid at dette var ironi. Men det så du kanskje ikke?? Og det LYSER ironi av det innlegget. Det gjorde det ikke på det innlegget du referer til. Var vel kanskje du som la det ut? Siden du påpekte akkurat det innlegget.

Når du skriver "Stakkars deg" har du tapt (sluppet opp for argumenter). Samme når du antyder at jeg er 2102.

At du bruker ironi betyr ikke at andre ikke kan svare deg med ironi. Du har ikke enerett på det virkemiddelet i denne tråden.

Det lyser DÅRLIG ironi at innlegget ditt, og det lyser av 2102s innlegg at hun ikke er så imponert over ironien din.

du er vel heldig med naboen..

min nabo meldte meg til bv, og det pga en bagatell i samme sjanger som dine eksempler.. BV bare lo av meldingen, men måtte jo snakke med oss.. saken ble ikke åpnet utover denne samtalen hvor bv forklarte at dette var veldig spesielt.

01:15: Er det mulig? Og her i landet skjer det at barn blir mishandlet til døde, fordi BV ikke har brydd seg etter utallige bekymringsmeldinger. Sier vel litt om de? De tør ikke rykke ut der det er nødvendig, men angriper de som er ufarlige. Jeg blir skremt over dette samfunnet.

Godt å høre at utfallet ble bra.

Lille My og jeg... Jeg er 21.02, og du er en ungfole i forhold til meg ;) Jeg gikk på skolen da du ble født ;)

En kan være gammel, men likevel gjennomskue folk. Og en klarer da også å se hvem som er smart eller ikke ;)

01.15 her.. Ja, det er mulig... Men som BV sa at når det kommer inn slike fillemeldinger så kan det være noe mer som ligger bak, som de bare ikke får satt ord på. Derfor ville de ta en prat med oss og se hva slags mennesker vi egentlig var. Takk og lov for utfallet, naboskapet derimot er vel ikke helt slik det engang var.. (ikke så rart) Men syns det er forkastelig av naboen (og alle andre som sender inn bekymring for små fillesaker som hovedsaklig dreier seg om ulikt syn på barneoppdragelse) å sløse bort resursene til barnevernet på slik tull... når de kunne brukt de på barn som virkelig trenger det.

01:30: Sosiale antenner handler ikke om alder. Men om erfaring. Jeg har mer erfaring i livet enn hva de fleste har opplevd gjennom livet.

"Og en klarer da også å se hvem som er smart eller ikke ;)"

Gjør du det?? Tviler.... :P Alder er et tall, menneskeerfaring handler om å "se" mennesket.

Jeg "ser" mye mer enn de fleste, i tillegg til at jeg har alderen på min side. Ja, jeg ser hvem som har noe å komme med, og hvem som ikke har det.

Vet du noe om min erfaring? Vet du noe om temaet her? Vet du lovverket til barnevernet? Jeg vet... Vet du?

Barnevernet skulle hatt flere lover hvor de kan overkjøre, uten å måtte innom alle rettsinstanser.

Bare det at HI her skriver "Hvorfor har ingen meldt meg til barnevernet??", gir meg en god pekepinn på at HI ikke vet noe om temaet, annet enn at hun/han har barn.

OG 01:30: Høy alder er ikke ensbetydende med intelligens. Har møtt mange "eldre" som har total mangel på dette. Det handler om tankegang. En 20-åring kan også være intelligent og reflektere over ting, og faktisk være MYE smartere enn en 60-åring. Du er litt på viddene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...