Gå til innhold

Hvorfor har ingen meldt meg til barnevernet??

Anbefalte innlegg

01:34 her...

Ja, man skal sende inn melding dersom man er bekymret.. men min gode nabo kunne jo sagt ifra til meg at hun var så bekymret over at vi stod med poden ute i kulden med teppe rundt babyen, og lue på hodet, så hadde hun fått som svar at det gjør man med babyer som har falsk krypp.. så hadde vi sluppet innom kontoret. Det var engangs hendelse som vi fikk foreskrevet av legevakten da vi ringte til dem. Altså man skal ikke melde alt som foregår, og det går ann å snakke med naboer også ( i vårt tilfelle var vi veldig gode venner med naboen før dette skjedde) Hva som var motivet lurer jeg på den dag idag.

Fortsetter under...

01:34:

Jeg kjenner jeg blir provosert til det maksimale. For en nabo? Og for en "venninne". Hun kunne jo bare spurt deg om alt gikk bra. Falsk krupp er ikke til å spøke med. Det burde vært mulig å sende inn meldinger på sånne som henne, også. Ja, jeg er barnslig nå, men fader heller. Hvis hun attpåtil kjenner deg, så burde hun vite bedre. Og du hadde på lue på barnet ditt.

Glad det ikke ga deg mer trøbbel.

02:01; Hva snakker du om?? Jeg må da få lov til å være oppgitt over sånt. Er du en av de som anmelder naboen når han/hun står ute med ungen uten klær, uten å vite grunnen.

Jeg leker ikke, jeg.

Jeg kan godt få barnevernet på besøk, for jeg har ingenting å frykte.Men det hadde vært bortkastet bruk av ressurser som kunne vært brukt andre steder.

Og om du ikke skjønte det, så var dette et innlegg satt på spissen. Fordi folk her inne spør om de utroligste teite ting. Hvordan i svarte skal jeg vite om DU er gravid, eller om du kunne ha blitt det i går. Eller om ungen din kommer til å tisse seg ut i natt.

Jeg har aldri hatt barnevernet på besøk, om det er det du tror. Men jeg skjønner at du ikke klarer å se helheten i ting.

Annonse

Nei, jeg tenker at du vet for lite. Om du mener det er bortkastet, så er det ikke sikkert andre tenker det samme.... Ikke alt en ser selv alltid..

HAHAHAHA.. hilsen 21:02, som forstod IRONIEN, men som ikke opplevde at HI forstod svaret ;)

Det er mange som svikter HI. Ikke rart barnevernet har mye å gjøre.

Jeg ville også hatt en dårlig sak dersom de kom til meg.

Barnet mitt har aldri befunnet seg på innsiden av et Reimaplagg,

det har fått sjokolade/is midt i uka noen ganger. Det er sjeldent sikret i motoriserte kjøretøy da vi bare benytter en kollektiv variant, og det får lov til å se på Playhouse Disney utenom barnetvtid for at jeg skal få litt barnevakt.

HI, hvorfor tuller du med barnevernet? syns du dette er at artig tema å tulle med?

Jeg forstår at du har tenkt dette som ironi pga alle som klager her inne, men likevell, Syns du virkelig det er morsomt å tulle med saker der barn blir tatt av barnevernet.

Og du skjønner ikkje hvorfor folk ikke ser humoren i dette? Kanskje fordi det ikke er noe humor i det. Det er kanskje ikke noe artig at unger blir sendt på barnehjem og i fosterfamilier.

Kanskje du skulle tenke litt mer før du prøver å være morsom, kanskje du skulle tenke på de som faktisk blir rammet av en slik situasjon.? Har selv levd halve barndommen min i fosterfamilie og med barnevernshelvette, og syns verken det er noe morsomt eller noe å spøke med. Hva du måtte mene om det er din sak.

HI, hvorfor tuller du med barnevernet? syns du dette er at artig tema å tulle med?

Jeg forstår at du har tenkt dette som ironi pga alle som klager her inne, men likevell, Syns du virkelig det er morsomt å tulle med saker der barn blir tatt av barnevernet.

Og du skjønner ikkje hvorfor folk ikke ser humoren i dette? Kanskje fordi det ikke er noe humor i det. Det er kanskje ikke noe artig at unger blir sendt på barnehjem og i fosterfamilier.

Kanskje du skulle tenke litt mer før du prøver å være morsom, kanskje du skulle tenke på de som faktisk blir rammet av en slik situasjon.? Har selv levd halve barndommen min i fosterfamilie og med barnevernshelvette, og syns verken det er noe morsomt eller noe å spøke med. Hva du måtte mene om det er din sak.

1.56..

Du kan så si... for en nabo... har ikke orket å snakke med henne siden. Jeg tålte ikke dette så bra. Det er en påkjenning å ta med barna til ett barnevernskontor, selv om de ansatte gjorde en glimrende jobb. De var proffesjonelle og forsto at dette er en vanskelig situasjon. Saken ble heldigvis henlagt. (ikke noe grunn å undersøke da jeg kunne vise til falsk krupp, på den aktuelle meldte situasjonen.)

Grusomme folk...disse naboene mine... =( (eller dvs, de er ikke så gode på å finne bjelken i egne øyne da de er så opptatte med å finne fliser overalt ellers.)

Annonse

hehe jeg skjønte ironien. knallbra. ! :)

men det er jo sånn det er er og har blitt da. helt enig.

jeg ble fortalt i fra barnehagen at min unge var for fint kledd og alltid ren og pen og mente jeg trengte ikke være så perfekt mamma hele tiden :P (ikke merkeklær i det hele tatt her) hoho men herregud kommer dem skitne ibhg så er det jammen meg galt det å !

14:09

Antagelig kommer du ikke til å lese dette, men jeg vil gi et svar. Hadde helt glemt hele tråden. Har vært på fjelltur. Men så dukket den opp nederst på siden her, og da vil jeg gjerne bare gi et svar.

Selvfølgelig er det ikke barnevernet jeg tuller med. Og det er heller ikke alle barna som lider jeg tenker på. Det jeg tenker på er folk her inne. Som bryr nesa si med hva alle andre driver med. Og som skal fremstå som så fantastiske selv.

Jeg kunne likegodt skrevet "politiet", men da ville noe av poenget være borte.

Beklager at jeg støtet deg, det var ikke meningen. Men du misforstod meg totalt. Alle barn fortjener å ha det godt. Og det jeg poengterer er at man kan ha det, selvom man gjøre de nevnte tingene.

Jeg forsto innlegget, og jeg er helt enig, HI.. Merkelig at de ikke har vært her også. Ungene mine får t.o.m time-out på en krakk i gangen.. BUUU!!

Her melder folk deg til bv om du har sukker på grøten til barnet, men når det er virkelig omsorgssvikt det kommer til, da tør de ikke fordi de ikke ønsker drama..

Det er ingenting som heter å melde til barnevernet! Man kan sende bekymringsmeldig, og det er først etter gjentatte slike og bv kontakt med foreldre at en kan bli meldt opp til bv. Ikke fremstill bv som en slags politietat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...