Gå til innhold

Hvorfor har ingen meldt meg til barnevernet??

Anbefalte innlegg

* Jeg har ikke 4-åringen min bakovervendt i bilen

* Jeg lar henne være oppe litt lenger i helgene

* Jeg tar henne med på besøk, selvom vi ikke kommer hjem før etter sengetid

* Jeg tar meg et glass vin eller to på fredagskvelden

* Jeg lar henne leke alene

* Jeg støvsuger ikke flere ganger om dagen, ikke hver dag engang. Nei, faktisk ikke engang annenhver dag....

* Jeg oppfordrer henne til å hoppe i søla

* Jeg gir henne en paracet om hun har smerter

* Det hender hun får sjokolade på en torsdag

* Det hender jeg glemmer å gi henne lørdagsgodt, fordi vi koser oss med andre ting

Ja, jeg kunne faktisk fortsatt i det uendelige... Og alt dette gjør jeg uten å rådføre meg her inne først. Enda har jeg et trygt og herlig barn, som jeg stadig får skryt av. Helt utrolig.....

Igjen - jeg skjønner ikke hvordan det har seg at barnevernet ikke har vært hos meg ennå...

Fortsetter under...

Annonse

Igjen - I R O N I ! ! !

Jeg har full tillit til meg selv som mamma. Og er trygg på det jeg gjør. Men hvis du ser rundt omkring på forumene her, så er det mange som ikke har det. Og jeg fatter ikke hvordan man kan være mamma når man må inn hit og spørre om råd for hver minste ting....

Og hva med hun som spurte hva hun skulle gjøre når ungen hadde tatt en av antidepressivtablettene hennes? Man venter ikke flere timer, for så å spørre her. Man ringer giftsentralen.

Mulig det bare er meg som klarer å se sånne løsninger selv. Misforstå meg rett, det er fint å søke råd her. Men sånne simple ting bør enhver normal mamma klare å tenke seg til selv. Og jeg er sikker på at det ikke bare er jeg som tenker sånn. Hvis ikke blir jeg skremt...

Annonse

Fantastisk innlegg.

Jeg er dritlei av alle bertene her inne som sier "meld dem til barnevernet"

Må jo trø på ungene hjelm når di skal gå ut for at ikke nabodama skal bli hysterisk ("tenkt viss ungen faller og slå seg". Å viss vi faktisk tar på hjelm, er det faen med galt det også ("tenkt viss hjelm-stroppen kveler barnet")

Å til alle som ikke så ironien i hovedinnleggen:

stakkars dere som ikke har sosial inteligens :D

Nå tror jeg det er du som tuller, enten skjønner man ironien eller så tar man den ikke.

Husker godt da jeg hadde en elektriker på besøk og han måtte inn på et trangt krypeloft for å komme til noen ledninger. Jeg stod oppe i stigen og holdt lommelykten og sa "Herlighet, dette blir jo et knallfint rom til svigermor:" Og da kom det tørt fra elektrikeren: "Dette rommet egner seg ikke som soverom." Nei, du sier ikke det... Jeg pleier å tenke at de som ikke ser ironien i ting, eier heller ikke humor.

HI her... Endelig noen som ikke har tatt sutrepiller i dag. hehe.. Synes synd på de som mangler sans for humor. Og her inne er det visst mange av de. Men mulighens traff jeg enkelte "rett på spiker'n" her. ;o) Men, "slem" som jeg er, så fikk jeg meg en god latter av de,og.

Mulig det blir påpekt hele tida, men jeg er ikke inne her 24/7. Har for mye annet å drive med.

Ja, 21:40; Jeg lurer på hvordan jeg overlevde barndommen... Jeg fikk til og med skrubbsår når jeg var barn. I PANNA!!! :o

Helt enig med deg HI.

Men jeg er enda værre som :

Legger ut bilde av nevøen min her inne

Lar besteforeldrene få ha sønnen min i flere dager

Kan drikke en hel flaske vin en fredagskveld mens sønnen min sover

Reiser på ferie uten barn

Lager vafler til middag

Godt det er flere normale her ;)

21:54: HI her.. Du er jo rape gal. :P Hehe... Normal? Hva er normal, egentlig. Liker å se på meg selv som unormal, jeg. Normal høres kjedelig ut. :o)

PS! Klokka er 22, og ungen min er fortsatt våken. Vi har sett regnbuen, og nå tegner hun den. Tror hun kommer til å få traumatiske opplevelser senere i livet pga dette. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...