MiroMiro Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Vi har nettopp fått beskjed om at barnehagen skal flytte sønnen vår på 22mnd. opp til storbarnsavd. fra 1 aug. Dette er vi meget skeptiske til! Kan de tvinge det igjennom?? De har allerede begynt tilvenning på storbarnsavd. uten at vi har fått vite noe som helst. Noe som vi liker særs dårlig. Lurer på om noen har vært i samme situasjon? Og om hva dere mener om å flytte en så liten pjokk på storbarnsavd. 1 år før tiden?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 Hvordan er utviklingen hans? Foran de andre på sin alder? Nei, jeg tror ikke bhg har lov til å flytte uten deres samtykke og jeg ville tatt en telefon/møte med styrer.
MiroMiro Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2011 Ped.leder forteller at han er en av de flinkeste i sin aldersgruppe. Tenker da det er fordi han er flink til å forstå og rette seg etter det som blir sagt. Han har nettopp begynt å forme enkle setninger. F.eks. "se bil", sitte der" osv. Så språklig sett vil jeg tro han er middels. Det er flere barn som skal flyttes over samtidig. Men disse barna er 6 mnder eldre enn sønnen vår. Syns han er for liten til å gå på storbarn. Han er jo ikke fylt 2 år før han blir flyttet over....
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 24. juni 2011 #4 Skrevet 24. juni 2011 høres rart ut at du ikke har fått mer info...det er ikke en mellomavdeling han skal på da? noen ganger er det stor pågang av småbarn slik at man gjerne lager en mellomavdeling med feks 2-4 åringer... jeg ville bedt om en samtale med ped. leder for å få mer info... kan være bra å gå over tidlig hvis man trenger utfordringer, men syns det virker litt tidlig når språket ikke er på plass hvis det er 5 åringer på avdelingen... sønnen min er like gammel som din, og jeg tror ikke jeg hadde likt at han skulle begynne på storbarn enda..selv om han er langt fremme språklig og når det gjelder forståelse. han er fortsatt LITEN, og skal ha lov til å være det et år til :-) men en mellomavdeling 2-4 år hadde jeg syntes vært positivt! lykke til!
MiroMiro Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2011 Nei det er desverre en storbarnsavd. ja. Det er en basebarnehage. Der småbarn fra 0-3 år er nede i 1 etg. og storbarn 3-6 år er i 2 etg. Er enig med deg at en mellomavd. kunne ha vært noe positivt. Hadd noe å strekke seg etter. Men den gang ei:-(
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 Jeg tror det kommer til å få kjempe bra jeg.. ) Sønnen vår har gått i avd, med barn 0 til 6 år. Han startet i bhg som 1.5 åring. Hele første året var han eneste barn født i 2005, og det var kun en gutt født i 2004. Resten fra eldre, og dermed større. Men det har ikke vært noe problem i det hele tatt. Han har hatt det helt topp i bhg, og stor kost seg sammen med de større. Ser ditt ståsted, og synes det er rart at bhg ikke har snakket med dere og informert dere om situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå