Gå til innhold

Forskjell mellom vannkopper og fjerde barnesykdom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vet jeg hva minsten er smittet av?

 

Han fikk først lett feber og nedsatt matlyst. Den lette feberen ga seg etter 1 dag.

 

3 dager etter dette fikk han høy feber og prikker over hele kroppen.Den høye feberen ga seg etter 1 dag.

 

Det er bare noen få av prikkene som har blitt til blemmer: i hodet og rundt håndleddet. Resten ser ut til å forsvinne av seg selv.

 

Har forsøkt å lese litt om dette, men er like klok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å si at prikkene kom først på halsen, deretter overkroppen, så hodet og til slutt beina.

 

Han er 1,5 år

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke å si at det er det ene eller det andre, men når min eldste fikk den 4. barnesykdommen forløp det som følger: Feber i 3 dager, 4. dagen ingen feber, men da kom utslettet. Ingen blemmer. Fikk et skriv fra legen, når vi var der, hvor det sto at den 4. barnesykdommen forløper slik. Hadde ingen feber utover de 3 dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min erfaring med den fjerde barnesykdom er lett feber en dag og en del prikker de påfølgende dagene. Dette kan jo og være tilfelle med vannkopper så jeg skjønner at du lurer. Forskjellen på utslettet synes jeg er avgjørende- symtomer og hvor lenge det varer. Vannkopper blir ofte veskefylte, mange får masse utslett og noen får bare enkelte prikker/blemmer. Disse vil til slutt tørke ut og få skorpe. Dette kan gi veldig kløe som kan lindres med kvitvask fra apoteket og lett klær.

Siden du sier at utslettet har kommet og gått såpass raskt tror jeg du kan være temmelig sikker på at det ikke er vannkopper. For sikkerhetsskyld synes jeg du skal sette et glass mot prikken og se om de forsvinner mens du holder glasset over og blir lik huden for å utelukke slike prikker man kan få ved hjernehinnebetennelse.

Det er nok mest sannsynlig veldig harmløsst. God bedring og lykke til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...