Gå til innhold

Hvor mye skal ei på halvåret ligge alene på gulvet/babygym og leke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått høre at jeg overstimulerer barnet med at hun alltid ser meg og at jeg nesten konstant leker med henne. Hun skal visst leke alene. Men hvor mye/ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hører du.

Ligger hun på gulvet og koser seg så la hun ligge til hun vil ha din oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger min på 4 mndr 3-4 x 10 minutter pr dag alene, helsesøster mente dette var bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne leke alene på teppet til hun blir lei, pleier ikke å ta så ekstremt lang tid. De skal lære å leke litt alene i tillegg til at de har godt av å trene litt motorikk når de får ligge på et teppe/babygym på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye som overhode mulig. De kan fint "kjede" seg litt for å lære seg å aktivisere seg selv. Ha få leker rundt henne, og bytt til nye leker når hun begynner å bli kjei.

 

Vi trente masse på å ligge alene fra vår kom hjem fra sykehuset. Var han våken, lå vi mye på gulvet. Når han var 6 mndr kunne han ligge i opptil 30 minutter og leke og kose seg alene. Ha speil, rangle og sånn "lappefille" tilgjengelig, det er ofte de lekene som fenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre gud. Fins det regler for sånt også nå.

 

Du skal la henne være i fred til hun spør etter deg, selvsagt! har aldri hørt om noer som tar tida på frilek-minuttene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med 19.06. Skal man ta tida? Mn på 5 mnd kan ligge lenge å leke så jeg får gjort ting i huset/koke flasker ol.. Får sette på stoppeklokka neste gang da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu mange problemer man skal ha..... Ungen sier ifra når han/hun ikke vil mer.

Hvorfor lage mer oppstyr enn nødvendig? Snart blir det vel regler for om man skal feste høyre eller venstre bleietape først....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt tiden, men mine kunne ligge alt fra 15 min til en time og leke alene på den alderen. Noen dager var de mer tålmodige enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Individuelt, men ingen gitt tid.

 

Mini ligger der ofte 30 min så jeg dusjer og lager mat og ymse.. Hun har babygym til bena også slik at hun får respons når hun bruker bena og på den måten lærer seg å bruke mer enn bare armer. Dette ble jeg anbefalt av miljøterapeut på Rachel Grepp og nå er mini så happy på babygym. Ben og armer til alle kanter, bytter leker når hun blir lei. Speil er gull :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt barn pleide å ligge 2 minutter - venninna mi sin baby lå så lenge at de spøkte med at hun hadde grunnfag i babygym...svaret er vel at babyer har forskjellige personligheter, og det bør man ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19:46 og 22:29 - jeg har alltid vært så usikker. Så jeg har valgt å ta annenhver gang... Tror dere barnet mitt får traumer, nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...