Gå til innhold

Bakovervendt sete til man er minst 4 år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

virkelig? og sammenligne et barn med en voksen som synes det "ser" ubehagelig ut å sitte med bøyde bein er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI har nok ikke sett hele landet, ikke jeg heller. Men, jeg bor rett ved Oslo og har heller aldri sett et så stort barn sitte bakovervendt i bil.

 

Syns de fleste sitter fremovervendt så fort de vokser ut av første sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at jeg har sett hele landet. Men jeg er faktisk ikke så langt unna, siden du nevner det. :o)

Det jeg lurer på er hvor alle disse bakovervendte barna befinner seg. Har bare en følelse av at det er et mindretall som utfører det. Og det er, igjen, ikke fordi jeg ser nedlatende på det, men fordi jeg undrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snudde vår eldste når han var ca 3 år og 9mnd. Da måtte lillebroren overta setet. I forhold til plassen i setet, så kunne han ha sittet der lenger. Han satt i et britax multi-tech sete og forkanten av setet sitter jo ikke helt inntil ryggen av setet i bilen, så han fikk beina litt ned i det hullet og satt ikke veldig mye mer bøyd med beina enn jeg gjør når jeg kjører bil. Og det var fullt mulig for han å flytte på dem. Noen ganger satt han med dem mellom setet og ryggen til bilens sete, noen ganger satt han med dem oppover ryggen til bilens sette, andre ganger igjen satt han i skredderstilling. Jeg skulle ønske jeg kunne variere like mye hvordan jeg har beina når jeg kjører bil...

 

Lillebroren kommer nok til å sitte bakover minst like lenge.

 

Jeg skjønner at noen barn er ekstra lange og ekstra tunge, så de vokser ut av setene før de blir 4år, men det er veldig få barn som virkelig er for lange og for tunge når de er 1-2år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen min på 4,5 sit framleis bakovervendt, så det finnest då nokon. Guten min er berre to, og har framleis god plass bakovervendt, sjølv om han er ganske langbeint. Hadde iallefall ikkje snudd fordi EG syntes det såg ubehageleg ut, men om ungen sjølv byrja å klage kunne eg vurdert å snu før 4 år. Skjønar og at folk snur barn som er veldig bilsjuke, dersom dei vert betre av å sitje framovervendt. Heldigvis har me ikkje slike problem foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du går på siden til sikring av barn i bil så kanskje du får opp øynene dine litt. Der er det også ett fotoalbum av barn helt opp til 6 år som sitter bakovervendt. Min veninne har en peugeot 102(eller hva de heter) og har hatt datter på 5 og sønn på 2 bakovervendt i den bilen. så det er viljen det går på. Min sønn er 3,5 år og sitter fortsatt bakovervendt. han har enda god plass, sitter i britax freeway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor folk gidder å argumentere mot bokovervendt. For oss som er bittelitt interessert i sikkerhet og barn har dette vært kjent stoff veldig lenge. Min eldste sønn (snart 11) satt bakovervendt fram til han var 3,5 (fant ikke seter dengang som var godkjent bakovervendt for mer enn 18 kg). Behagelig? Ungene sitter da helt OK. Sitter du med beina strukket ut, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan komme til Tromsø så kan du få se sønnen min på 4 år som sitter bakovervendt uten problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 år bakovervendt i besafe sete, hun har det helt ypperlig, og på lengre turer har vi festet på tv på seteryggen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt nest yngste barn er 3,5 år og sitter bakovervendt i britax twe i pappaens bil og britax multi tech i min bil. Har goood plass i pappaens bil, og god nok plass i min bil. Hun klager ALDRI, sitter godt og hun ser godt ut av vindu. Hun vet jo ikke om noe annet enn å se bakover når hun kjører bil, så det er dårlig argument at du synest synd på barn som må se bakover hele tiden. Hun ser jo like godt ut sidevindu som de som sitter forovervendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ta en dråpe desinfisert vann, pg drypp den på anonymforumet. VIPS - den utvikler seg til å bli 98% sprit, deretter får den en liten gnist, for deretter å utvikle seg til en atombombe.

Underholdende!! :D

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo HI, har du problemer eller? Folk svarer jo bare på det du spørr om. Svarer vi feil? Beklager så meget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmmm.. 110 cm og 20 kg... Tja, langbeint i tillegg. Hvordan hadde det vært behagelig?

 

Og 109 cm og 19 kg, enda mer behagelig å sitte feil vei?

 

Dette var målene på mine barn da de var 4 år

 

Jeg har snudd dem fra de var ca året.

 

En må bare tenke litt selv. Sånn er det bare. En kan ikke bare tenke alder, men faktisk(tro det eller ei) også størrelse. Nå sitter yngste her i framsetet i bilen, for hun er over grensen til airbagen, selv uten sete i setet :) Og hun er bare 10 år(mangler ca 10 cm på meg, som er fører av bilen) ;)

 

Jeg har tenkt litt på det der. Ikke alle er så lange. Hva da med føreren av bilen, dersom denne er på grensen til airbagen? Hahahahahahahahaha... Det kan fort skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...