Gå til innhold

....gjett hvem som ble sendt hjem igjen idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda. Jeg hadde en bang anelse om at det godt kunne skje, men i hodet mitt hadde jeg forberedt meg på å legges inn for igangsettelse idag.

Alt jeg hadde fått vite fra før var at jeg skulle settes igang på ellevte dagen.

Så jeg trodde jo.....

Meeeen, så viste det seg at ingenting har skjedd siden mandag, så åpningen som er ønskelig skal være der, har ikke inntruffet enda. Altså det er helt lukket!

Det de har gjort, er at de har satt inn en slags ballong, inn i den li\ukkede åpningen, som skal få lov å sitte der inntil den faller ut av seg selv, dog i max 36 timer...

Skal tilbake imorgen formiddag, for ny kontroll. Dersom ballongen skulle falle ut FØR den tid, vil de at jeg ringer og eventuelt kommer inn tidligere.

I verste fall er den fortsatt inne under kontrollen og jeg vil bli sendt hjem etterpå og ikke lagt inn før på kvelden imorgen. :(

Men DA skal jeg ikke noen steder, altså!!

Det positive er at selve innsettingen og det å ha denne ballongen der inne, har gjort at jeg har mye oftere sammentrekninger og mer intense kynnere...som jo en eller annen gang skal gå over til rier.

....så nå er det bare å vente...og vente....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og vente.

Det hjelper ikke mye at filmen jeg har valgt meg ut for i kveld, Max Manus, er meget lite underholdende.

Skrevet

Vente ja... har inntrykk av at den siste tiden bare går i å vente.. men den som venter på noe godt, osv... er jo litt sant... selv om en har lyst til å vri hodet av den som sier det!

Jeg har det slik med dem som svarer meg at "tyngre vil det bli, og verre blir det" etter at jeg har sagt at jeg kjenner meg så tung som en hvalross... Ikke akkurat det jeg har lyst til å høre da!!!

Du får se på Graham Norton Show kl 23.35 på TVNorge eller Passasjer 57 kl 23.20 på Tv3. Det skal jeg. Ler så jeg rister hver gang av Graham Norton show.. kanskje det setter i gang noe???

Lykke til, dette blir spennende:)

Skrevet

Huff, dritkjedelig da! Får håpe noe skjer snart - uansett så går tiden og det var max 36 timer med ballong?

Skrevet

Om du vil så skal det nå være mulig å kjenne livmorhalstappen selv så nært termin..om de har satt inn ballong så har du ialefall 1-2 cm åpning! å om du vil ha fortgang i fødselen så er det lurt å prøve å la din partner dra å tøye litt i denne livmorhalstappen(minner om en ballongende, eller et gummistrikk). Om du greier å tøye den å få inn 2-3 fingre så er du godt moden..Om tappen er langt bake å hard så er du ikke moden. Men prøv litt så kan du/din partner følle me på forandringer dagene som kommer.

Skrevet

Grunnen til at de har satt inn ballong, er jo at det overhodet IKKE var noen åpning. :)

Når ballongen har gjort jobben sin, først da vil det være såpass åpning at neste steg av igangsetingen kan utføres.

Jordmor hadde selv problemer med å nå fram til tappen idag, hun sa det var fordi hodet til babyen var så langt ned, at det ikke var noe å ta fatt i (helt flatt), men altså fremdeles ingen åpning.

I morgen skal jeg jo tilbake på sykehuset for å kontrollere fremgangen, samt til slutt legges inn for videre prosess, så noen overvåkning av forandringene på egen hånd blir igrunnen overflødig. Heldigvis! :)

Nå morer jeg meg med å føre statistikk på rieteller.no....hehe...det er jo ikke skikkelige rier enda, men det begynner å gjøre litt vondt i det minste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...