Gå til innhold

Fikk en tekstmelding...

Anbefalte innlegg

av sønnen min på 5 år nå.

Han har fått sin egen mobiltelefon (nylig) som han kun skal bruke når han sover borte eller er på løkka og spiller fotball.

Det er lenge siden han har lært av kompiser med eldre brødre å skrive mld, men må si det føltes ekstremt spesiellt å få melding av min sønn på 5 år og 3 mnd.

HEI MAMMA. ER SOL HILSEN THEODOR.

Jeg svarte, og fikk svar: TAKK

Mange synes nok ( og meg inkludert) at det er veldig tidlig, men det er mest som et ledd i å gjøre ham trygg på å være borte fra mamma også. Det hjelper veldig på å gjøre ham trygg, at han kan få ha den i sekken.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143353037-fikk-en-tekstmelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ekstremt tidligt.. nå til dags så må man ha så mye kontroll på ungene enhver tid.. synd at verden har blitt slikt.. men jeg forstår jo deg som mor, og skal ikke se vekk ifra at kansje jeg også gir min datter tlf rundt den alderen for og kunne ha kontroll på hvor hun er og ha mulighet til og få tak i henne.

Husker da jeg var liten, barna var ute og lekte i mange timer uten at foreldrenne ble bekymret. de visste sånn noenlunde hvor barna lekte og når de pleide og rusle hjemover.

Nå er det såvidt man ser et barn ute i gata,

Gjest amandine

Jeg må innrømme at med mindre han har spesielle behov så synes jeg det er alt alt for tidlig. Jeg tenker ungen har godt av å kjenne litt på egne grenser og erfaringer, og det er kanskje på tide med litt selvstendighet? Her i huset har 9-åringen fått til bursdagen, mest fordi vi ikke vil hun skal være verken først eller sist i klassen. Hun har ikke egentlig det store behovet, det er mye frihet i å kunne være utenfor rekkevidde!

Synes det er ekstremt tidlig selv. Det er kun i spesielle anledninger den blir tatt frem. Ellers ligger den avslått.

Han her leker mye og kun med eldre barn, og hadde ikke fått vært med alene på fotballbanen hvis ikke vi kunne få tak i ham. Så jeg tenker at han får kjenne på selvstendighet ganske så tidlig jeg. Telefonen er kun med på overnatting og når han går et spesiellt sted.

Han har (som jeg i alle år) slitt med å sove borte, nå som han vet han kan få tak i meg eller pappa, så går det knirkefritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...