Gå til innhold

Trenger virkelig noen råd ang. mating av jenta mi! Blir gal snart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blir 2 mnd på tirsdag, og vi gikk over til flaske og mme for tre uker siden. Den første uka fikk jeg henne bare til å spise mellom 40-60 ml pr gang før hun begynte å sutre og vri seg. Tenkte at da er hun vel mett da. Men, på kontroll to uker senere, hadde hun lagt på seg under 200 på to uker, og har pleid å legge på seg 250 gram i uka... så hun har jo ikke spist nok.

Har funnet ut at hun er avhengig av å rape 1-3 ganger under måltidet, ellers nekter hun å spise mer. Men, det er ofte håpløst å få opp raper. Så i det siste har hun spist mer, HVIS hun får rapet. Men, de siste to dagene har det vært håpløst igjen. Hun spiser 40 ml og da vil hun ikke ha mer, og vi får ikke opp rapene. Kan bruke opp til en time på måltidene med alt rapestyret.

Hva gjør vi egentlig? Hun må jo få i seg mat, men hva gjør vi når hun bare vrir seg, og rapene heller ikke kommer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste et innlegg her for noen dager siden som omhandlet de vanskelige rapene. Om du finner det innlegget er det mulig du får noen gode tips der.

Selv synes jeg det er blitt lettere med rapene nå som lillebror delvis kan holde hodet sitt selv (han er 2 mnd). Jeg får han lenger opp over skulderen slik at magen hans ligger mot puppen min. Når jeg da skyter brystet frem kommer det som regel luft opp.

Lykke til!

Skrevet

Har googlet litt ang metoder for å få opp raper. Men, er det egentlig normalt at de skal være så urolige ved flaska? Hun må rape minst tre ganger for at vi skal få i henne nok mat. Men, enda kan hun fortsette å vri seg unna flaska... Så jeg må lirke den inn i munnen hennes igjen, for å få henne til å spise mer.

Har prøvd forskjellige flasker og tutter uten hell.

Noen som opplever/har opplevd det samme? Gruer meg til mating pga dette, og mating skal jo være en kosestund, noe det aldri er :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...