Gå til innhold

Uhm...andre som har erfaring med Yasmin p-pille? Ekstreme endringer i blødningsperioden!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt MYE vondt og blødd mye under "mensen" uansett hvilke piller jeg har gått på og smertestillende jeg har tatt. Nå, etter 4 mnd på yasmin blør jeg plutselig bare sånn blodtilblandet utflod, det er ikke rødt engang, bare rosa? Og fra å blø i 9-10 dager, "blør" jeg kanskje 3 dager..UTEN smerter. Veldig digg!!!! Men veldig uvant, og lurer på om det er normal reaksjon på pillene??

 

Prøvd å lese i vedlegget, men står ikke noe om akkurat denne situasjonen, så håper noen kan hjelpe meg litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, nå er jeg kanskje ikke den rette til å svare, fordi jeg alltid har en liten periode med blødning og kun 3-4 dager. Men har aldri hørt om at Jassmin har hatt denne effekten før ( har mange venner som også går på de).

 

Kanskje lurt å ringe legen å høre. Og om den har den effekten på deg, er jo bare det helt supert =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke leger skrev ut Yasmin lenger, pga stor fare for blodpropper. Opplever det stadig på jobb pasienter som innlegges med lungeembolier o.l.. Stump hvertfall røyken, om du holder på med denslags..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ gikk på den i mange år, var veldig fornøyd.. mensen stoppa helt opp på mæ når æ gikk på den. så e nok normalt at mensen forsvinn ganske mye. kanskje du miste den helt etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også brukt den, og hadde mensen i 3 dager, og det blødde nesten ikke i det hele tatt.

Det holdt å bruke ett truseinnlegg. Eneste som skjedde var at jeg ble så kvalm dagen før jeg fikk mensen, at jeg kastet opp. Men det var til å leve med. Heller det, enn mens i 7-10 dager mye smerter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde tatt en tur til legen..!! hvis du ikke har mensen lengere kan det jo være noe annet på gang.. selv hadde jeg klase cyster.. mange sådan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk fro svar alle sammen..her skriver de iallefall ut yasmin resepter, vet ikke om de kanskje er forsiktig med det? Jeg røyker ikke, og er et sunt og aktivt menneske. Men både jeg og legen begynte å bli rimelig desperate, for jeg hadde så vondt under mensen at jeg faktisk ble innlagt på sykehus et par ganger for å få skikkelig smertestillende og sovemedisin i sprøyte.

 

Jeg har sliti med små cyster før, merker det spesielt når de sprekker, men har ikke noe vondt eller er øm på noen måte nederst i magen nå, og det er ikke noe stress å sitte (ofte vondt ved cyster for meg å sitte..merkelige greier)

 

Det ser jo kanskje ut som om det er mot normalen å få endrede blødningsmønstre når man går på yasmin. Er til utredning hos lege for noe annet, og skal på ultralyd til mandag, de vil jo se om det er noe cyster der da...

 

Du som nevner blodpropp, er det noen varseltegn før? F.eks høyt BT? Mitt er iallefall stabilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Yasmin i en periode men måtte slutte pga bivirkninger... Ble skikkelig nedfor av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...