Gå til innhold

Emmaljunga scooter, brio race, simo 124, teutonia timmy, simo 487...

Anbefalte innlegg

Dere skjønner tegninga...den eneste som skiller seg litt ut er simo 487 og jeg er superskeptisk til de små hjulene. Poenget er at jeg trenger en trille med 4 hjul. Jeg har ikke sett halvparten av disse i real life så har ingen erfaring. Ikke har vi stor mulighet for å se de heller.

Det viktigste er god komfort for barnet; skal sove i den, liten plass i bilen; skal være med på ferie, god trillekomfort og er så lett som mulig....Han er 2 år. Jeg trenger ikke trille i snø og mye utmark, men må kunne fungere på vei og slike ferieaktiviteter. Derfor vil jeg ikke ha reisetrille, eller noe a la quinny zapp.

Jeg trodde simo 487 var en liten trille, men etter å ha googlet den virker det som om den er ganske stor? Men jeg ser den ikke er så stor sammenlagt...og den selges rimelig brukt..Vi er jo snart ferdig med vognperioden og har en trehjuling til bruk også, men kunne tenke meg noe mindre på ferie og så trenger vi en vogn til å sove i barnehagen med...

Fortsetter under...

Simo 487 har forferdelig trillekomfort, og sittestillingen er ganske slakk, slik at nysgjerrige barn gjerne blir sittende og dra seg frem.

Tung til å være en slik trille, og skranglete.

Scooter er en ganske stor trille, men du får mye vogn. Kommer jo an på hvor mye den skal brukes, om du har en annen vogn du bruker mer, er denne litt for mye vogn etter min mening. Særlig ferie og bil :)

Simo 124 er enorm og forferdelig tung. God å sove i og god å trille, men alt for tung og stor til ferie og bil.

Timmy er nett og lett, grei å trille, godt og mykt sete og full liggestilling, og kjempelun og god kalesje. Pluss for stormtrekket også. Blir liten sammenlagt. Kanskje litt stiv og litt humpete på dårlig vei, men det er vel engentlig alle de du nevner, utenom Simo 124 ;)

Har også rykte for å være kort i ryggen, så kommer an på lengden på passasjeren og hvor lenge dere skal bruke den.

Race er også nett og fin, som Timmy, men kalesjen er veldig lite lun. Litt bedre trillekomfort enn Timmy, men ikke like godt og mykt sete. Stormtrekk følger ikke med, ikke regntrekk heller. Blir ganske liten, og veier vel omtrent som timmy? 2011-modellene har god liggestilling, men ikke flat.

Hei! Jeg er på utkikk etter det samme som deg.. en vogn som ikke tar stor plass, som kan være med på ferien og i barnehagen!

Vi lurer litt på crescent compact(ligger ute på finn.no til 1600,- på salg, også samme som DBS i Norge), minner litt om emmaljunga scooter.. jeg synes denne virker super til det jeg skal bruke den til, men har ikke hørt om noen som har den eller sett den selv, så har ikke peiling på om det er en god vogn..

• 3 uker senere...

Emmaljunga scooter er ei kjempe vogn! Tar liten plass og er god å trille.

Vi brukte den som sovevogn i barnehagen til nummer to, men likte vogna så godt at vi hadde den med hjem hver helg. Nå til tredje mann bruker vi den hjemme og har en edge duo i barnehagen.

Kjempe fornøyd med vår! Den er ca to år gammel og like fin, kjempe bra kvalitet.

Barnet sitter veldig godt i vogna fordi den ikke er så stor. Integrerte seler gjør det enkelt å sette fast barnet.

Fin pris, men minus for at fotpose ikke følger med vogna.

Liggedelen kan ikke legges helt flat, men barna mine har sovet kjempe godt i den uansett. De sover nesten bedre i den enn om de skulle ligget helt flatt.

Med vinterpose kan den virke litt trang, vi brukte voksi classic i vår og det gikk greit, med det er absolutt ikke den minste posen man får kjøpt. Et tips er å ta av trekket på bøylen, da blir det enklere å legge til posen skikkelig.

Bøylen er nemmlig fast og kan ikke tas av.

Lykke til med kjøp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...