Gå til innhold

Hva slags alder syntes du var den mest slitsome med barnet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og når ble det evnt. bedre?

Jeg er så kaputt om dagen. Har en trassen 19mnd. gammel gutt her. PUH!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 - 15 mnd (mye sutring og grining)

2-3 år (litt for liten, litt for stor, lite språk)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikkstarten vi fikk var helt grusom, men vi så et lys i den tunnelen. Og talte ned dagene til kolikken var over.

 

1år- 3år synst jeg bare var møkk. Gutten min gikk tidlig, eller han løp tidlig. Han kunne løpe ut i veien, ut i sjøen - han hadde ingen sperringer. Så slitsomt at det ble lite kos. Ikke visste vi når han begynte å bli litt mer rolig heller.

 

Men barn er forskjellige -så kanskje noen ser på denne tiden som utrolig flott.

 

Etter 5år er det bare glede - iallefall for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 6mnd var VELDIG slitsomme med førstemann, og litt slitsomme med nr 2 også. Så syntes jeg ting ble bedre og bedre frem mot 1,5år. Da hadde vi super tid frem til han var litt over 2år da "trassen" slo til for fullt.

 

Nå er gutten min snart 3, og synes det blir enklere igjen nå. Han er nok ikke så veldig trassig, for synes denne tiden tross alt er bedre enn de første 6månedene.

 

Mange sier at barna kan være grinete før språket kommer skikkelig på plass. Kanskje han bare er frustrert fordi han ikke får fortalt det han vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt 1-3år. Før barnet forstår språk og konsekvenser er det mye slit, syntes eg! Og ha barn fra 3 år er en ny verden og man har endelig tid til å titte opp og nyte tilværelsen 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hun første så var det de fra hun var født til hun var ca 4mnd tror jeg. Hun ville ikke sove, så hun var våken hele natta. Igrunn nesten hele dagen også, søvn hadde hun ikke behov for vist. Ungen var kjempe blid, gråt aldri eller noe. Men jeg trengte mer søvn enn hun, 4timer syns jeg var litt lite. (det syns helsesøster også, men hun ville ikke ha mer. Hun var frisk og rask, og ikke virket hun trøtt heller.)

Også hadde hun ett halvt år med trass når hun var 3år. Skulle gjøre absolutt alt selv, så lenge hun kunne det så var alt bra.

 

Minsta var veldig slitsom når hun var 6mnd. Da krabbet hun på alt. Hun var i toppen av bokhylla før en rakk å tenke, så det var deilig når hun begynte å gå i en alder av 9mnd. Jeg har aldri måtte løpe etter ungene eller passe på slik når de går, det er vel pga at alt er lagt tilrette for at de kan gjøre det. Ute har vi stort areal de kan boltre seg på, samme på hytta. Har vi vært i byen og slike steder har de enten sitti i vogna eller gått fint sammen med oss.

 

Men har en 9åring i huset nå, hun begynner å bli rimelig slitsom for tiden. Skal være kulere, bøsere og gjøre mer ugang enn fjortisen i huset. Og vi foreldre er bare såååååååååå teite om dagen. Fjortisen er heldigvis veldig grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da veslegutten var såååå syk, og jeg ikke kunne gjøre noenting untagen å håpe på at den lille ble bra.. mens jeg så på legene som gjorde alt de kunne for lillegull...

 

ble bedre når han var 6 mnd...... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0-2,5 år. Etter det er det ikke slitsomt i det hele tatt synes jeg. Har fire barn og eldste er snart 9 år. Det er selvsagt perioder etter 2,5 år som er litt krevende og krever en del tålmodighet, men det er ikke slitsomt. Regner ikke med jeg vil finne det slitsomt å ha tenåringer heller, bare utfordrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes så definitivt at alderen fra ca 8 mnd- 18 mnd er den mest slitsomme. Når de krabber/ går/ roter overalt og ikke respekterer grenser, skal hoppe fra bord og rulle ned sofaen, må liksom passes på konstant. Dessuten var det mye rot med nattesøvnen på den tiden der. Fra 1,5 år ca synes jeg at ting ble enklere og morsommere for hver dag som gikk, hun fikk et godt språk og begynte endelig å sove bedre om natta også. Trass synes jeg egentlig ikke er så slitsomt, ihvertfall ikke på samme måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si den mest slitsomme perioden med mini til nå har vært fra han var 6 mnder (og ble plutselig veldig mobil og veldig vågal) og frem til nå når han er 17 mnder. Han kom i trassalderen med en gang han bikket 15 mnder i tillegg får han noen raserianfall pga frustrasjon over at han ikke har språket enda og ikke alltid blir forstått. Gleder meg litt til han får språket på plass og kan forstå mer og lære mer om konsekvenser og ikke minst høre etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være litt variabelt. Men jeg har hatt en periode nå med min toåring som har vært slitsom.

Han forstår alt som blir sagt, men klarer ikke å uttrykke det han vil. Med det følger frustrasjon og sinne!

 

Men egentlig gjør jeg hva jeg kan for å se det beste i alle aldre:)

Alt går i perioder og på det mest slitsomme tenker jeg at det snart går over;) er åtte mnd gravid også, så det meste begynner å bli slitsomt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, har en pubertil valp på 13 som er ganske ufordragelig til tider;) Men det er vel også en periode:-)

 

An 18:14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra 11 mndr til 2,5 har vært PAIN her i huset. Han begynte trassen rundt 11-12 mndrs alder, og da mener jeg EKTE TRASS! Han hylte og slo, sparka med bein og kastet seg ned i gulvet. Han slet med å forstå regler og rammer, skulle krangle på alle beskjeder han fikk og nektet å gjøre som vi sa. Jippi. Når han tippet 2 år begynte han å spille mer på lag med oss, og etter at han begynte å snakke lengre setninger ved 2,5 års alder har det roet seg masse. Han er fortsatt bestemt og vil helst gjøre ting på sin måte, men nå kan vi forklare hvorfor reglene er som de er, og han respekterer oss mer.

 

0-11 mndr var jo bare mat og kos :P (føles ihvertfall slik nå, selvom jeg syntes det var slitsomt der og da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...