To barn og hest Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Idag skulle jeg til ul for å bekrefte svangerskapet, slik Lindenberg har gitt beskjed om. Jeg har MASSE gravidsymptomer, og håpet selvsagt på å se et bankende hjerte. Men neida!! Etter MYE leting fant legen to "erter" i hver sin pose. Uker gamle foster, ser ikke ut som erter, og i tilleg var det blodansamlig nederst i livmoren. Så da var det avgårde og måle hcg, den var på 25411. Da jeg hadde ma med foster tilsvarende 8,5 uker var hcg på 9800, så 25411 var jo veldig høyt. Jan fra CFC ringte meg opp igjen. Dommen var nok en MA, og jeg måtte ha en ny ul for å bekrefte at det ikke vokser før jeg kunne ta cytotek for å kvittere ut. Nå ringte legen på sykehuset, og sier det samme. Ingen vet hvorfor slikt skjer, man må bare sørge for å være heeeelt sikker på at det virkelig ikke er liv før man gjøre noe med det. Denne gangen stoppet veksten på ca 5 uker. Det blir ny hcg-måling på søndag, og ul på torsdag... og jeg er kvalm som et uvær hele tiden... SUKK!!!!!!!!!! Og lille søte eldstemann her spurte meg så snilt i sted; "Mamma, gikk det fint hos legen idag?" Nå har jeg kjøpt ny sportsbh, jeg skal ri min gale unghest så snart dette er ute av kroppen.
tingeling71 Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Nei å nei. Dette var trist. Hva skal man si til sånt da? Forstår jo at dette må ha vært et sjokk for deg når forhåpningen var en helt annen. God klem fra meg.
To barn og hest Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2011 Jeg kjenner at jeg blir veldig fort pragmatisk i forhold til alt sammen, men det er klart at dagen ble anderledes enn jeg hadde sett for meg. Akkurat nå er jeg dritsur på kvalmen. Det er greit å være kvalm fordi man er gravid og ønsker å være det, men ikke når man bare venter på å abortere. Blæh!!! Kjenner at jeg blir litt stressa av å ikke vite når/hvis kroppen ordner dette selv. Det er jo ikke akkurat lite som kommer, og ikke greit hvis man er på butikken ell. Får tro at det blir som sist i så fall, og at jeg får et lite forvarsel. Cytotek frister lite, selv om det fort blir det for meg neste helg... Jaja, jeg har i hvert fall nok bind hjemme, kjøpte *noen* pakker sist gang, i alle varianter. Toppers! ... ;-)
Storkfrøken69 Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 FAEN her og. Satt inn Cytoteken for 2 timer siden. Har ikke gjort det før, så jeg er spent på hva jeg har i vente. Jeg så et bankende hjerte for 10 dager siden, men i dag var det ikke liv. HCG på 40 000. Men du, vi klarer det neste gang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg håper det går fort og rydde opp i for oss begge.
To barn og hest Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2011 Hei! Har sendt deg en pm. :-) Sist gang for meg ordnet kroppen opp selv, og jeg fikk el ca 2 uker etter MA, mensen 2 uker etter der igjen, og el i normal syklus ca 14 dager etter mensen. Dvs det tok ca 6 uker fra MA til ny ins for min del. Var fornøyd med det. Og man er mer fertil etter abort. Så det er kjempebra med abort, for da blir man jo så lett gravid igjen!! Hurra!!
Mumrikken :) Skrevet 25. juni 2011 #7 Skrevet 25. juni 2011 Stakkars deg! :-( føler virkelig med deg! Klem
To barn og hest Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2011 Tusen takk for sympati, dere! :-) En liten oppdatering; hcg nivået har steget til 27168, og jeg skjønner ingenting. Legene har heller ikke noen veldig god forklaring på dette. Legen på CFc sa at det noen ganger kan ta lit itd før svangerskapet "kommer igang", men det er jo minst to ukers utviklingforsinkelse på de to "ertene" jeg har i magen. Det skal være fosterannlegg og hjerteaktivitet fra uke 6 jo. Jeg er nå i uke 7 og deres utviklingnivå er uke 5. Så da må man bare vente litt til og ta ny ul og sammenlikne med den fra sist fredag. Hvis alt ser litk ut, er det dødt og jeg får cytotec, ellers er visst alt i skjønneste orden. Men det er det egentlig ingen som tror noe særlig på. Jeg har jo også blodansamling i livmoren, og har hatt magesmerter fra uke 5. Legen på cfc mente at magesmertene tydet på at livmoren min forbereder seg på en abort. Det er jo ikke så lenge siden sist, og jeg kjenner igjen div smerter, men de er veeeeldig svake, ikke vonde i det hele tatt, bare kjenner at det skjer noe til stadighet. Nå vil jeg bare bli ferdig og bli kvitt kvalmen og prøve å få gjort litt hyggelige ting med ungene før sommerferien deres er over... Tror ikke noe på at dette går veien.
Håpefull38 Skrevet 26. juni 2011 #10 Skrevet 26. juni 2011 Huff! Vanskelig å gå slik å lure på hva som skjer! Synd det gikk dårlig med deg også, Storkfrøken69.
To barn og hest Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 26. juni 2011 Ja, nå begynner jeg å bli litt for lite tålmodig kjenner jeg. Håper på å få en ul i morgen eller på tirsdag, synes torsdag er lenge til, og på tirsdag er jeg egentlig 8 uker. Liker ikke å være så kvalm og dårlig og ikke vite hva dette er... Sukk...
mam&mam Skrevet 26. juni 2011 #12 Skrevet 26. juni 2011 Åh :/ Dette var ikke noe gøy å lese.... jeg er lei meg på deres vegne... Lykke til videre <3
To barn og hest Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #13 Skrevet 29. juni 2011 Heisan! Da har jeg vært på ul og ny hcg-måling idag. Ingen vekst/forandring å se på ul. Jeg er i uke 8+1, og de to "ertene" er fortsatt i uke 5. Hcg-målingen var ikke klar mens jeg var inne hos legen. Så da var det utdeling av cytotek osv... Jeg ba da sykepleieren om å sjekke om hcg-målingen hadde kommet inn før jeg gikk, og den var på 33-og-et-eller-annet-samma-det-den-er-jo-drithøy!!!!! Uansett, jeg drar og handler mat og enda flere pakker med natt+++ekstar large bind, tar med ungene og drar hjem, og forbereder meg på at i morgen tidlig skal det skje... Mens jeg lager middag hjemme etterpå ringer legen og er litt stuss på denne hcg-målingen. Jeg skulle også ha fått en "modningspille" på sykehuset, så etter at vi hadde snakket litt frem og tilbake, blir vi enige om at jeg skal komme ned igjen i morgen for enda en ul, hvor en lege til skal se på meg, også kan jeg få modningspillen da. Da blir det cytotek og abort på lørdag. Jeg har også snakket med Lindenberg på cfc. Legene er bekymret fordi hcg'n min bare går opp, opp og opp. Nå er det sansynligvis tre uker siden det stoppet opp å vokse, den burde ikke stige sånn nå lenger. Bekymringen er selvsagt en ekstrauterin graviditet, men da finner man jo normalt ikke TO "foster/embryo" i livmor i tillegg!!! Jeg har litt vondt i magen, men ikke mye, har hatt det siden uke 5 ca, men det burde være ordentlig VONDT, ikke bare litt krampeaktige greier, slik jeg har. sukk... så da får vi se om de blir noe klokere i morgen. Uansett blir det abrot på lørdag, håper bare at jeg slipper utskraping og evt annet kluss fordi noe sitter feil i tillegg... Blah! Den gode nyheten er at jeg har fått min kenacort-sprøyte(kortison mot allergi) slik at jeg kan gå utenfor døren mens jeg driver og aborterer. Da slipper jeg i hvert fall å nyse og klø i øynene samtidig! Aldri så vondt at det ikke er godt for noe!!! :-)
To barn og hest Skrevet 1. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 1. august 2011 Hei alle sammen! :-) Jeg har hatt en liten timeout fra mye de siste ukene. Aborten gikk jo ikke på skinner akkurat, etter tre cytotek-kurer, måtte jeg inn til utskraping. Etterpå spurte jeg legen om alt var ute, svaret var; "Vi regner med at det er tomt nå." Syntes jo det var litt rart at de ikke tok ul og sjekket når de først drev på, men... Foreløpig har jeg ingen mens, men er jo forberedt på at det blir en tur til CFC om ikke altfor lenge. I mellomtiden er det mangt å fylle dagene med, det er mye forberedelser før vinteren, og nå kan jeg jo jobbe så hardt jeg vil, siden jeg ikke er gravid, så jeg får utnytte tiden godt... For å være helt ærlig er jeg sliten, etter totalt 18 uker graviditet i vår, kjenner det på kroppen, og mentalt er jeg litt lei. Kunne tenkt meg en pause, men vet jo at fertiliteten er høyere rett etterpå, så jeg bør jo komme meg avgårde ved første mulighet. Men det er minst 14 dager til, forhåpentligvis litt lenger. Andre som har hatt det sånn? Man vil jo bli gravid, men likevel vil man helst bare ha pause fra det hele. Uansett, man kommer seg raskt etter utskraping, og jeg var godt i gang med ridningen og andre ting bare en uke etter. Hcg hadde sunket til 300-ett-eller-annet bare en uke etter utskraping, og det vare jo bra. Så da er det bare å fortsette å nyte sommeren mens man stabler ved, rir, pusser opp, osv. :-)
mam&mam Skrevet 2. august 2011 #15 Skrevet 2. august 2011 Lykke til, håper det går bedre neste gang for deg, skjønner at du er sliten, ihvertfall mentalt... Sender deg mange gode tanker og babystøv til neste runde <3 Vårt lille mirakel er blitt 2,5 mnd, helt merkelig å tenke på! Ha en strålende sommer på hesterygg og i vedfavnen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå