jentemamma Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Vesla er nå 10 mnd og har de siste dagene endret søvnmønstereret. Hun har lenge hatt to lurer på ca 40-60 min hver, men de siste dagene har hun sovnet ved ca samme tid på formiddagen men sovet godt over 2 timer. Deretter har hun vært våken til leggetid ved 7. Første hadde to lurer lenger mener jeg å huske, men hva er vanlig? Veldig behagelig med en lang lur, men kan jo være tilfeldig:) Hva med dere andre med baby på 10 mnd?
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 Førstemann la om fra 2 til 1 sovinger på dagtid da han var 11 mnd. Plutselig var han umulig å legge i 10 tida, han ble ikke trøtt før kl 12. Sov gjerne i 2 timer, og da var ettermiddagsluren unødvendig når han skulle legges for natten kl 19. Lillebror, som blir 1 år til uka, sover fremdeles 2 ganger om dagen. 1-2 timer på formiddagen og ca 30 min på ettermiddagen. I seng kl 19 han også. Mitt tipse er å følge barnets rytme og la det "bestemme" dagsovingen selv. Og det trenger jo ikke være likt hver eneste dag :-)
Lemonia Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Eldstemann var 12 mnd da vi gikk over til én lur om dagen.
Steget Skrevet 25. juni 2011 #4 Skrevet 25. juni 2011 Vi har gått ned til en lur nå for noen uker siden, rundt 10 måneder. Deilig! Noen ganger sover hun fortsatt to ganger hvis den første blir litt kort. Men som oftest sover hun rundt 2 timer og er veldig enkel å legge på kvelden - sovner med en gang.
Tingenes Herre Skrevet 25. juni 2011 #5 Skrevet 25. juni 2011 Jenta mi er 9 mnd, og har akkurat gått over til en lur om dagen. Jeg har siktet litt mot det, for at hun skulle sove lenger enn 45 min. Nå sover hun en lur av 2 timer istedet for to av 45 min. Gir meg mye mere frihet i hverdagen, så jeg er veldig fornøyd! Og det beste av alt er at hun har sovet lenger om morgenen etter at vi begynte med det.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 Gutten vår er 9 mnd, og nå den siste mnd har han regulert seg selv til å sove (som oftest) bare en dupp pr dag. Han sover da ca 2 timer i 12 tiden, og legger seg for kvelden mellom 1830-1900. Vi opplever også at etter han begynte med en dupp, sover han lengre om mårran
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. juni 2011 #7 Skrevet 26. juni 2011 Lilleloppa har nettopp fylt 9 mnd, og har de siste par ukene begynt å sove bare én blund om dagen stadig oftere. Hun våkner ca kl 08.30/ 09 om morgenen, og sover en blund på 1,5- 2 timer rundt 13-14 tida, og er da klar for natti natt kl 20. Deilig med bare én blund om dagen, i forhold til å finne på ting med resten av familien, så håper den gode trenden varer=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå