en liten själ, med gutt i säte Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 hjälp bör jag få panik nu.. För ett par dagar sen så hade jag brun utflod i trosa och i morse så hade jag det igen.. Inte speciellt mycket men i alla fall.. :S
to jenter og ett gull i magen Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 etter det jeg har hørt er brunt blod gammelt blod som ikke skal være noen fare.....
Dolis Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 ikke for å skremme deg, men få det sjekka! i mitt første svangerskap hadde jeg også det. kun litt brunt, ingen smerter. ringte legevakt, fikk beskjed om at det var helt normalt og at dersom jeg mista ville jeg få store blødninger og smerter. jeg ble ikke beroliget, så ringte igjen dagen etter, sa (selv om det ikke var sant) at jeg blødde mer, og fikk komme inn. ble sent til ul og det viste seg at fosteret hadde vært dødt i flere uker, men kroppen min kvittet seg ikke med det -altså MA. I de fleste tilfeller vil en sånn brun utflod være ufarlig, men sjekk det uansett! Lykke til, jeg krysse fingre og tær
en liten själ, med gutt i säte Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2011 jag var på ultraljud i vecka 8 och då var allt fint, hörde hjärtljud i vecka 12 och nu är jag bara livrädd...
Dolis Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 har du kommet langt nå da? hvis du hørte hjertelyden ganske nylig er sannsynligheten stor for at dette er ufarlig! Hos meg hadde fosteret vært dødt minst 6 uker før jeg fikk brun utflod. det kan jo bare være et blodkar som blør litt, rester etter samleie, f.eks?? Jeg håper inderlig at det går bra med deg, men hvis det er MA du er redd for kan de jo enkelt sjekke det med doppler på legevakten Finner de fosterlyden vet du at babyen din lever! Dersom det er SA du er redd for arter det seg visstnok helt annerledes da man både får store blødninger (rødt blod) og smerter (i følge legevakten her). Lykke til! håper du oppdaterer når du vet mer Klem
Eplebiten Skrevet 25. juni 2011 #6 Skrevet 25. juni 2011 Jeg hadde brun utflod gjennom hele 1.trimester. Og lille babyen har det helt bra i magen idag (uke 20+1) Hun er frisk og rask, og sparker og spreller som bare det. Noen har dårlige erfaringer med brun utflod, men jeg vil tro at det finnes flere som har gode erfaringer med det. Men det er først og fremst de som har opplevd noe vondt som skriver her først. Husk på det! Jeg var livredd for alt jeg leste. Er du bekymret så tar du en telefon til lege/jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå