Gå til innhold

Noen med erfaring ang. dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og skal unngå å ha lørdags godteri til mitt barn, sånn ala opplegg der ungen sitter med en godtepose og sluker den i seg på 5 min.

 

Har hørt at noen har i stede kjøpt inn litt godter og/eller noe bakeverk de kjøpe/lager (kake, boller, pai osv.) som de heller spiser i fellesskap med hele familien.

 

Noen som har erfaring med dette?

 

Er ikke ute etter og bli den perfekte mor, men vil gjøre det jeg kan for å få et litt mer sunnere kosthold og familieforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du det er usunt om barn får litt godteri en dag i uken?? For meg blir det hysterisk. Jeg kjøper litt smågodt og en liten sjokolade, en liten brus og så får hun popkorn på lørdager. Ikke sluker hun godteriet, popkornet slukes og ikke er hun overvektig. Hun koser seg med det. En kan være sunn alle andre dagene i uken og unne seg noe ekstra på lørdager. Gjør det forbudt for ungen din og han eller hun kommer til å snike bak ryggen din når det kommer til godteri og kanskje ende opp overvektig senere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, i begynnelsen er det ikke så ille den godte handelen nei. Men det jeg vil unngå er den ekstreme handelen som det ofte blir (tenker mest tilbake til da jeg selv var barn).

 

Skal ikke fastkjøre i full sukkernekt, men heller felles opplegg i familien der man kan ha en samling stund... men hvis det er galt så år vel det revurderes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fredagskos og lørdagsgodt med ungene, men vi har søndagsmiddag som er litt ekstra, og stor frokost på lørdagen.

 

Ungene får godterier når det passer sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...