Gå til innhold

Ang amming og alkohol. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Dumme meg klarte å legge innlegget på barnimagen av gammel vane.. hehe.. Men jeg prøver meg her også =)

Selv om jeg er en dreven "ammer", så har jeg liten erfaring med amming og alkohol. Men skal på gatefest i morgen, og hadde tenkt å drikke en flaske vin. Den har 8,5% alkohol, flaska er på 750 ml. Hvis jeg slutter å drikke rundt midnatt, sånn cirka når kan jeg amme igjen på lørdag?

Vet det kommer an på høyde, vekt, forbrenning osv, men bare sånn grovt gjettet???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143351187-ang-amming-og-alkohol-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En flaske på 750 mL med 8,5% utgjør (0,085 * 750) * 0,8 (tetthet) = 51 gram alkohol.

Hvis du veier 65 kg og er i sånn passe god form:

51 gram / [65 kg * 0,65 (andel vann i kroppen)] = promille på ca 1,2

Promillen synker med ca 0,15 i timen, så du er edru om

1,2 / 0,15 = ca 8 timer.

Regnestykket forutsetter at vekt og andel vann er ca riktige. Det forutsetter også at du drikker hele flaska på styrten, men hvis vi tar i litt og sier 10-12 timer så bør det være greit. (Man forbrenner noen få prosent i magen også, før alkoholen kommer ut i blodet, så det blir unøyaktigheter i begge retninger.)

Nå er det lenge siden jeg har regnet på promille, så hvis noen ser noe som er feil, må dere si fra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...