TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 23. juni 2011 #1 Del Skrevet 23. juni 2011 Er gravid med nr.3 og har aldri blødd i de to forrige svangerskapene. I dette svangerskapet blødde jeg endel friskt blod noen dager i uke 8, men fikk til min store lettelse se på ul at alt sto bra til med babyen, og hjertet banket Nå i kveld har jeg begynt å blø litt igjen - (foreløpig) er det absolutt ikke like kraftig som sist, blodet er med frisk farge denne gangen og, men det er blandet med slim. Har litt menssmerter til og fra, men ikke veldig kraftig. Kan ikke noe for at jeg blir litt bekymret... Har hele graviditeten så langt vært så redd for at det skal gå galt, og når det da kommer en blødning så hjelper ikke det akkurat på. Gynekologen sa jo når jeg var på GU ifm forrige blødning at når vi da hadde sett hjertet slå og at alt så fint ut, så var det minimale sjanser for at noe skulle gå galt. Men nå driver jeg likevel og tenker de værste tanker om at kanskje lille spiren er død eller at jeg kanskje spontanaborterer (for man hører jo om at det kan skje selv om man har sett hjertet slå). Så...er det noen som kan gi meg noen oppmuntrende ord?? Er det noe jeg bør gjøre nå, eller er det bare å vente, leve som ellers og satse på at det går bra? Setter veldig pris på om noen vil svare meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143350880-112h%C3%A5per-det-skal-g%C3%A5-bra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underveis --> Skrevet 23. juni 2011 #2 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg har ingen erfaring å komme med, annet at det er jo faktisk slik som legen sier. Det er veldig sjelden at det går galt når hjertet har begynt å slå. Dersom du søker litt rundt her, så vl du også finne mange solskinnshistorier om andre som har blødd mye i sine svangerskap, og det har gått helt fint! Skjønner selvfølgelig at du blir engstelig! Er ikke så mye å gjøre, egentlig. Får ikke gjort hverken eller. Kroppen styrer nok dette showet selv! ... ville kanskje ringt legen igjen i morgen da. Om for ikke annet enn en prat. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143350880-112h%C3%A5per-det-skal-g%C3%A5-bra/#findComment-143350952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jnmenm Skrevet 24. juni 2011 #3 Del Skrevet 24. juni 2011 Hei=) Jeg er akkurat i samme situasjon som deg nesten. Da jeg var 8+3 blødde jeg mye i to dager. Etter det kom det brunt blod hver dag...jeg blør fortsatt.. var på ultralyd og det de så var en fostersekk til i livmoren som jeg hadde mistet..det fosteret jeg nå har igjen var perfekt =) jeg blør enda og er fortsatt redd for å miste...11 uker i dag.... blør du mye? klumper? det legen sier til meg er at jeg kan blø i lang tid da livmora nå har to oppgaver...er å rense ut resten av embryoet jeg mistet men og bevare den andre skatten=) derfor lengre tid og blod i perioder....jeg skal alikevel ta en ny UL om 2 uker tenkte jeg..... lykke til=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143350880-112h%C3%A5per-det-skal-g%C3%A5-bra/#findComment-143351983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
erm Skrevet 24. juni 2011 #4 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg er også i samme situasjon :-( hadde en MA i des og er gravid igjen i uke 7. Blødde litt i begynnelsen av uka og var på ultralyd på tirsd. Så et bankende hjerte :-) i går begynte jeg å blø masse og med klumper- er livredd og helt ute av meg. Dette er min 4 graviditet - har to barn :-) var helt sikker på at jeg hadde mista, men føler meg fortsatt gravid??? Så klamrer meg til håpet.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143350880-112h%C3%A5per-det-skal-g%C3%A5-bra/#findComment-143352214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 24. juni 2011 Takk og lov, alt var heldigvis bra! Puh.... Tusen takk for svar her, forresten Kom akkurat tilbake fra ultralyd nå, og etter mye styr og undersøkelse av flere leger, fikk jeg endelig se lille babyen, og med et fint, bankende hjerte. Den sprellet til og med Mens undersøkelsene pågikk var jeg helt sikker på at dette hadde gått galt, for legene var så stille og sa liksom ikke noe til meg og viste meg ikke skjermen. Men da en overlege kom inn og tok over, så fant de omsider hjerteaktivitet i et friskt barn, og da kunne mor puste lettet ut... Fikk også med et bilde, og det blir nok stas for trultene å få se lillesøster eller lillebror i magen De hadde ikke noen forklaring til hvorfor jeg hadde blødd, annet enn at endel gravide faktisk opplever litt blødninger i starten av svangerskapet uten at det nødvendigvis trenger å være indikasjon på at noe er galt. Så nå bare håper jeg at dette var siste blødning, og at resten av svangerskapet skal gå knirkefritt (sett bort ifra alle mine heftige svangerskapsplager som har satt meg ut av funksjon i det siste :/ ). Jeg har forresten ikke blødd noen klumper. Første gangen jeg blødde kom det endel friskt blod, som om jeg plutselig skulle ha fått mensen litt kraftig. Denne gangen startet det med friskt blod og slim om hverandre, og tok seg opp da jeg skulle legge meg i går kveld, og begynte å renne sånn som sist. Men ingen klumper. Har hele tiden hatt nok av symptomer, så har følt meg gravid. Nå er jeg bare kjempe letta og siden legene ikke har funnet noe galt, så har jeg liksom troen på at det nå skal gå bra. Jeg skjønner såå godt at dere som også har blødninger er bekymret, og ønsker dere masse masse lykke til! "Erm", håper spira di klamrer seg fast og at alt skal gå bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143350880-112h%C3%A5per-det-skal-g%C3%A5-bra/#findComment-143352432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå