Håperhåper :) Skrevet 23. juni 2011 #1 Del Skrevet 23. juni 2011 Hei Hvor tidlig er det mulig å kjenne fosteret bevege seg i magen? Jeg er bare 7 uker på veg, men kan sverge på at jeg har kjent noen boblende/bølgende bevegelser i livmoren de siste par dagene. Det er ikke samme type bobling som hvis man for eksempel har luft i magen, og det sitter lenger ned enn i tarmområdet. Jeg hadde en MA i sist svangerskap, og da kjente jeg aldri noen slike bevegelser, men så fikk jeg også vite at fosteret hadde sluttet å vokse rundt uke 6... Er dette bare noe jeg innbiller meg fordi jeg ønsker det så fælt, eller kan det faktisk være reelt? Håper noen kan komme med innspill Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143350863-bevegelser-i-magen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underveis --> Skrevet 23. juni 2011 #2 Del Skrevet 23. juni 2011 Tror nok det er noe annet enn babyen. Den er ca 1 cm lang nå og rører ikke så mye på seg ennå (er jo knapt et rumpetroll). Er man førstegangs, så er det tidlig å kjenne noe før rundt uke 20. Jeg er 2. gangs og kjente det i uke 15 første gang. Jeg vet babyen lever nå og er 7 uker i morgen. Jeg kjenner ikke noe, men har stadig "fantomspark" i magen. Har hatt det siden fødsel av førstemann. Rare greier, egentlig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143350863-bevegelser-i-magen/#findComment-143350920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 23. juni 2011 #3 Del Skrevet 23. juni 2011 Hei! Med mindre du er lenger på vei enn hva du har regnet ut, så er det umulig å kjenne noe ennå. Når du er 7 uker så er vel spiren max 11mm lang eller noe sånt. Er nok mye ønke"kjenning" sånn i starten - man ser så frem til å kunne kjenne bevegelser, få bekreftet at man har et lite liv i magen sin, og da kan mye tolkes som "bevegelser". Jeg er gravid med mitt 3. barn, og vet av erfaring at magen og tarmene blir veldig annerledes når man er gravid. Jeg tror jeg forstår følelsen din av "boblende/bølgende bevegelser", og disse tarmaktivitetene kan faktisk være veldig lette å forveksle med babyens bevegelser i starten. De sitter helt helt nederst i magen, ikke sant? Og man pleier jo ikke å ha tarm-rumling der til vanlig. Men såpass tidlig i graviditenen så vil jeg nok påstå at de kun er tarmene som spiller deg et puss Selv er jeg en som har kjent liv tidlig i begge mine tidligere svangerskap, første gang i uke 15, andre gang i uke12-13 et sted, og det er ingen tvil om at dette var bevegelser og spark (kun to uker etter kunne pappan også se og kjenne sparkene på utsiden). Men det er ikke supervanlig å kjenne noe så tidlig, det er også mange som ikke kjenner noe før de er vel 20 uker på vei. Så det er mange individuelle forskjeller. Men det blir nok en spesiell opplevelse den dagen du med sikkerhet vet at du har kjent babyen din sine bevegelser -masse lykke til videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143350863-bevegelser-i-magen/#findComment-143350971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå