Gå til innhold

Ta med lillejenten på 11 mnd. i begravelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På mandag skal jeg i begravelsen til en 4 år gammel jente...

 

Veldig usikker på om jeg skal ta med minsten eller ikke...

Det hadde nok vært greit å ta hun med for å møte slekt vi ikke ser så ofte, men hvordan går det i kirken?

Det kommer sikkert til å bli tungt, og jeg vet ikke helt hvordan jeg kommer til å reagere, og ikke minst hvordan lille kommer til å reagere på så mye sorg og tristhet. De merker vel det?

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg ville ikke tatt med min 11 mnd gamle baby i begravelse.

Babyer har ikke noe der å gjøre. Hvis du gråter vil han/hun reagere på det, og du risikerer å måtte gå ut hvis ungen begynner å skrike (av respekt ville jeg ikke hatt en skrikende unge med meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med min datter på 13 måneder i begravelse i fjor og endte med at jeg måtte ta henne med ut etter 10 minutt. Hun ville ikke sitte i ro, hun ville vandre rundt og hoie i kirken. Så jeg måtte ta henne med ut og vente til sermonien var over.

 

Om datteren din er flink til å sitte i ro og relativt stille så ville jeg tatt henne med, men du kan risikere å måtte gå ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 11 mnd er litt for lite synes jeg.

Passer seg ikke i en begravelse, hvertfall ikke i kirka.

 

Hadde jeg sittet der som pårørende og hørt på en sutrete eller latterfull baby hadde jeg nok blitt litt irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min på 11 mnd i begravelse til sin "filleoldefar", men det var etter hennes oldemor sa at hun ville at barnet skulle være med. Det var vanskelig å holde hun i ro og redningen ble noen kjekspakker. Hun snakket og lo mye, men alle sa etter seremonien at det lettet stemningen og det var godt å høre barnelatter. Selv om jeg følte veldig på det selv, men for å være ærlig så er det noe helt annet i begravelsen til et barn. Tror jeg ville droppet det, det kan fort bli enda mer sårt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med min datter på 11 mnd i begravelse i fjor. Jeg følte det var riktig for meg og jeg hadde alltid villet angret om jeg ikke hadde tatt henne med pga forholdet til den døde. Datteren min satt i nærheten av meg hos en som ikke hadde et like tett forhold til den døde så han som holdt henne gråt ikke. Alt gikk veldig fint selvom jeg gråt masse.

 

Jeg ville ikke tenkt på å ta med datteren min i begravelse for og møte slekt man ellers ikke ser så ofte, da jeg tenker at en begravelse ikke er plassen for det. Evt ville jeg forsøkt å skaffe en barnevakt som kunne komme med henne til kaffen etter begravelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg ville ikke tatt henne med, iallefall ikke i kirken. Når det i tillegg er en 4 åring som skal gravlegges ville jeg følt på det i forhold til foreldrene som må begrave sitt lille barn også. En baby kan forstyrre, ikke at det i utgangspunktet gjør noe men ut av hensyn til foreldrene som har mistet sitt barn ville jeg ikke tatt med min baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener alle at jeg ikke burde ta hun med i kirken altså..?

 

Hun er en tolmodig jente, og jeg tror hun hadde vært ganske stille av seg inne i kirken, pleier være ganske stille og forundret når det er mye nytt å se på.

Jeg må enten ta henne med på alt, kirken, samling etterpå osv., eller så må hun være hjemme med bestefaren hele dagen. Selv har jeg veldig lyst til å være i kirken, men om jeg må gå ut med henne så er det greit.

 

Jeg er virkelig veldig usikker... Flere som har en mening om dette, råd?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en gammel oldemor, så ville jeg sagt ja.

Men når det er et 4 år gammelt barn som skal begraves, så synes jeg ikke det passer seg å ta med babyen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok IKKE med meg 1åringen i begravelse. Hun var i barnehagen, og så hentet vi henne til det var kaffe og kaker etterpå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ først fikk jeg opp de fire siste svarene her. Ser ut som om jeg får høre med bestefaren om han kan ha henne den dagen..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke at du trenger å gni inn og påminne foreldrene hva de nettopp mistet.

 

Selvfølgelig tar man ikke med en baby i en begravelse av et lite barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt henne med, men pga at avdøde var en liten jente, og det kanskje blir for tøft for den nærmeste familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...