Gå til innhold

To tette, gutt og jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg venter ei jente og har termin 8 august. Fra før har jeg en gutt på 17 mnd og han blir halvannet år når jenta blir født.

Noen her som har to tette av hvert kjønn?

Samme kjønn vil vel ha ganske like interesser, og det kan jo motsatt kjønn også selvfølgelig. Men allikevel vil jo en gutt og ei jente være noe forskjellig. Spesiellt når de blir eldre.

Hvordan har dere erfart søskenbåndet dem i mellom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oioi! Kan ikke gi deg så mange tips, men vi er i nesten samme situasjon (-: Jeg har ei jente på 19 mnd og har termin med gutt 8 august! Har hørt at det er litt lettere med forskjellige kjønn når de er så tett ettersom det kan bli mindre søskensjalusi, men hvem vet.. Alle barn er jo så forskjellige.. Blir spennende å se iallefall (-;

Skrevet

Heisann

Nei så artig :-)

Ja jeg er spent på hvordan det blir. Tror ikke han blir så sjalu pga at han ikke helt forstår dette enda heller.

Men som du sier, så vet man jo aldri. Når babyen først er der, og det hele tiden, så kanskje han vil synes det er litt rart i starten :-)

Skrevet

Jeg har en gutt og ei jente som det er 17 mndr mellom. Nå er gutten 4,5 år og jenta 3 år. De er fantastisk glade i hverandre, og det er så godt å se hvilken omsorg de har utviklet for hverandre. Men de krangler så busta fyker innimellom også :) Gutten var ikke sjalu på noen måte når jenta kom, tror han glemte raskt at hun ikke hdde vært der bestandig. Men vi hadde endel kaotiske dager fordi de begge krevde mye når de var små. Nå er det kaoset nesten borte, nå er det mest det at de girer hverandre opp, og raser ivei, og da har du vanskelig for å roe gemyttene ;) Men jeg merker nok nå at de har forskjellige interesser, gutten vil heller ut og leke med kompisene , enn å leke med søstera. Men innimellom glimter de til og setter seg ned og innretter seg etter den ndres interesser.

Lykke til, det blir nok helt supert, de får et veldig spesielt forhold. Her blir den ene frustrert om den andre er for lenge borte :)

Skrevet

Det var fin lesing :-) Gleder meg til å se hvordan det blir når jenta ikke er spebarn lenger og de blir mer opptatt av hverandre.

Hvordan løste du ammeperioden? Lot du han være med å se eller brydde han seg ikke? :-)

Skrevet

Ja, det lurer jeg også litt på. Tenkte jeg skulle kjøpe ei dukke til jenta mi litt før babyen kommer, så kan vi "øve" litt på og ha baby. Også kan jo jenta mi ha sin baby når jeg har lillebror. Så kan vi jo ut å trille sammen, bytte bleier o.l (-; Tenkte å prøve og inkludere storesøster i alt stellet, så kan hun hjelpe til med bleier og klær. Forbereder meg på at alt vil ta ekstra lang tid og er klar for og være veeeeldig tålmodig. Ei tante i barnehagen hadde gjort det samme, og hun sa at sønnen hennes hadde amma dukka, hehe.. Søte små.. Gutter i den alderen har jo ikke vondt av å ha dukker (-; Ellers kan man jo bytte ut dukka med en litt mere matcho bamse som også kan ha bleier og klær.

Skrevet

Er på besøk fra 2 tri da jeg er i min uke 25, men har og gutt fra før som nå er 11 mnd og venter ei jente i oktober, så da det blir 15 mnd mellom mine. Er også veldig spent på hvordan det vil gå. Har fra før en gutt og ei jente i tenårene, mellom dem er det 2 år og 7 mnd og de har aldri hatt noe særlig forhold til hverandre. Er kanskje litt bedre nå som de er 14 og snart 17 da, men håper det blir et bedre forhold nå som det er så tett mellom dem:)

Skrevet

Hei hei :)

Tenkte jeg ville svare litt om det med og ha to tette selvom vi enda har "bare" to gutter vi da, så blir samme kjønn her :P

Her har vi altså to gutter med 17mnd. mellomrom på dem, men så venter jeg nå igjen mitt tredje barn sammen min kjære, og det blir bare underkant av 12mnd. mellom yngste gutten og JENTA i magen :P hehe.

Så der blir det så vi får hvert kjønn da :P

Nå har vi altså to gutter, eldste gutten er født april09 og yngste gutten er født sept10 mens vi har termin igjen sept11 <3

Her så gikk alt strålende for seg, ingen start problemer i det hele tatt, guttene stor kosa seg med hverandre :)

Dem er verdens beste venner, selvom dem ALLEREDE kan klare og krangle og terge på hverandre :P hihi...

Det har nå de siste ukene begynt sånn smått og bli litt sjalusi, for yngste gutten holder på og få tenner osv. noe som gjør han daltete, og det gjør da eldste broren litt sjalu selvom det ikke er noe krise.

Så nå som vi er obs på det ser vi allerede at det blir bedre og bedre det der som så vidt rakk og utvikkle seg :P

Dissa guttene venter jo ei lita lillesøster nå, og det er jeg veldig spent på hvordan blir, men trur nok det kommer til og gå supert for seg egentlig sånn jeg merker det enda :D

Eldste gutten vil være ca. 2år og 5mnd. mens yngste gutten vil nærme seg sin ett års dag når hu vil komme til verden sånn ca. hvert fall :P

Vi gleder oss stort og det skal bli spenende og SKUMMELT med jente i hus :P hehe..

Jeg er jo bare vant med dissa guttene, så spent sånn sett om hvordan detta skal gå, men med rette innstillinga går det nok supert :D

Skrevet

Amminga ja, de første ukene var det litt styr, fordi han ville helst sitte oppå søstera og se på... :) Men så brydde han seg ikke noe særlig om hele amminga etter dette. Så da surret han rundt og lekte mens jeg ammet, men jeg ble også god på å stå og gå, siden gutten krevde det innimellom, samtidig som jeg ammet ;) Det vi gjorde som var gull verdt, var å barnesikre skap og dører til det som var skummelt for gutten, og så fjernet vi ting vi ikke ønsket å la han leke med. Så da kunne han gjøre som han ville uten at det var farlig .

Spennende tider:) Lykke til!

Skrevet

Har en gutt og en jente med 1,5 år mellom. Gutten er eldst. De er perlevenner. Nå er han 5 og hun 4. Det er kjempekjekt, men litt slitsomt i starten =) Nå venter vi nr. 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...