Gå til innhold

Ser legen om jeg henter medisinen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

noen som vet om legen min kan se eller finne ut at jeg ikke har hentet medisinen jeg fikk resept på ?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det kan han ikke se med mindre han vet hvilket apotek du bruker og ringer dit og spør!

Dersom du har fått fakset over en resept til et bestemt apotek, er det jo lettere for legen å spore opp dette, da det automatisk kommer opp i journalen din, hvilket apotek den er sendt til.. men ellers er det vanskelig for legen din å finne ut av dette!

 

Hilsen legesekretær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare en resept.

Men har ikke hentet den, vil ikke legen skal vite det.

 

Han kan jo ringe til "vårt" apotek om han vil, men jeg kan jo ha hentet den på et annet apotek !?

 

Og han har jo ingen grunn til å ikke tro meg heller.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ringe rundt til apoteker og spørre. Men skal vel noe til for at en lege skulle ringe rundt til alle apoteker i hele landet for å sjekke opp (satt på spissen), tipper at der ikke finnes en lege i landet som hadde orket det, uansett hva grunnen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lurt på om det blir registrert noen plass at vi henter ut medisiner. Fordi, nå kommer frikortet automatisk, og jeg tenkte at jeg har jo brukt minstebeløpet når jeg regner med medisinene... Ikke så mye til legeutgifter..

 

Og nå for et par dager siden fikk jeg tilbakebetalt noen kroner jeg hadde betalt for mye. pga frikortet..

 

Så det BLIR registrert en plass i hvert fall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir registrert hva man har betalt i egenandel, derfor får du frikort automatisk etter du har nådd max-grensen.

 

Nei, legen kan ikke se om du har hentet resepten din. Hvorfor skulle han ha interesse av å vite det? Med mindre det faktisk er en resept du MÅ hente ut, og han er redd for at du ikke gjør det, og utfallet er at du dør uten medisinen. Noe det ikke virker som siden du ikke vil hente den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig blir det registrert "en plass" ; på apoteket du henter ut medisinen!

Men spm var om legen kan finne ut om en person har hentet ut en resept eller ikke, og da er svaret NEI, ikke med mindre han ringer rundt til alle apoteker i hele Norge og spør om xxx har hentet ut en resept hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beløpet vlir registrert, og om det er et medikamnent som går under frikort, datoen blir også registrert. Ikke HVILKET medikament.

 

Hvis du logger inn på helfo sine sider kan du se hvilke opplysninger som er registrert på deg (altså hvilke pengebeløp som er registrert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...