Gå til innhold

Mange med endometriose her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har dere blitt gravide? Lapraskopi? Noen som har hatt søskenforsøk?

Jeg hadde lap i sept 2008, første ivf-forsøk des 08.Det resulterte i en gutt født aug 09. Nå er jeg igang med søskenforsøk, fryseforsøk i naturlig syklus(hadde 7 egg på frys). Har ikke hørt noe om det er vanlig at endoen kan ødelegge for meg, slik at man kan gjennomføre en lap til for å øke sjansene..er det noe i det? Mener jeg har lest noe om det en gang her inne.

Jeg hadde første fryseforsøk i mars/apri..negativt. Så neste mnd ble avbrutt grunnet helligdager og søndag...nå ruger jeg igjen, og skal faktisk teste meg i morgen..og jeg er dritnervøs!!!! har en dårlig følelse.. tror neppe jeg får sove stort i natt. Gruer meg så sykt dersom det viser negativt..

Hva er deres erfaring? Håper noen har solskinnshistorier om at de er blitt gravide med nr 2 uten ny lap, og evt. med fryseforsøk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Tyren

Jeg er i samme situasjon som deg, med gutt født des 07, men vi har vært igjennom ganske mange søskenforsøk. Skal ha uttak og innsett neste uke og håper vi lykkes denne gangen. Var først hos Riksen, og er nå hos Hausken. Ingen av dem har sagt noe om å ta ny lap. Jeg stoler på at Hausken vet hva de gjør... Har aldri fått noen egg på frys, så vi har hatt ferskforsøk hver gang.

Lykke til med testing i morgen, håper den er positiv! Og at jeg kommer etter om 3 uker ;-)

Skrevet

Ja,vi får krysse alt som krysses kan!!! :) Huff, syns synd på deg som har hatt ferskforsøk hver gang..jeg husker jeg ble veeeldig dårlig av sprayen..trøtt og null energi..dugde nesten ikke til noe en periode. Og overstimulert til de grader..nei håper jeg slipper det igjen. Håper du er mindre plaget av det da som har hatt det flere ganger. :)

De har aldri nevnt noe om ny lap til meg heller. Jeg har ikke spurt heller da..men regner også med at de vet hva de gjør. Men en endo kan vel også utvikle seg mye på 3 år vil jeg tro..huff nei..ikke tenke på det engang!!

Jeg ønsker oss begge lykke til!! ;)

Skrevet

Heia. Jeg har ikke fått det til men jeg har mye endo jeg også. Om det er det som ødelegger for meg vet ikke. Noen sier jo at man blir lettere gravid rett etter lapraskopi men så er jo det ganske så mye som også skal klaffe:egget skal fortsette å dele, livmora skal være bra osv....

Jeg hører til St.Olavs men jeg leser at Hausken kjører anna opplegg for damene med endo. Dei får laaaang spray periode - da er det snakk om 8 uker minst og blodfortynnende og prednisolon i tillegg. Jeg får ingen av delene!!! Vureder faktisk å mase meg til en lege samtale nå!!! Jeg gidder ikke å kjøre på standart oppleget gang etter gang hvis det er noe som kanskje kan hjelpe. Når jeg tok dette opp med legen på UL i Ålesund så argumenterte jo han selvfølgelig med dette der at det er ikke utførska hvordan alle de medikamentene virker inn på fosteret etterpå.... han sa ikke at det ikke kan hjelpe men sa at det kan være at det ikke bra for fosteret... Hmm...jeg kunne ha tenkt å høre det fra During som er legen min på st.olavs :DDD

Angåendes testing, jeg har testdato i morga og testet i dag tidlig, testen var negativ. Så tror ikke den blir positiv i morga tidlig. Må jo teste for sikkerhets skyld siden jeg har fryseforsøk og må slutte på progynova da hvis den er negativ.... Må si at det var lettere denne gangen siden jeg har hatt ett negativt ferskforsøk bak meg....men vi håper jo selvfølgelig alle at denne gangen skal det sitte...

Skrevet

Hei jeg har også endometrise. Mild grad tror jeg. Jeg ble gravid på andre ferskforsøk og er nå gravid med ei/en eskimo. Vi valgte å starte på på nytt raskt etter fødsel for jeg mener å ha lest at sjansene for å bli gravis på nytt er større da. Det er vel noe med at livmorvevet/endometrisen blir mindre under svangerskap og bygger seg gradvis opp igjen etterpå. Har dere hørt om dette?

Lykke til med testing;))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...