Gjest Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 Er det trygt å spise kalde wienerpølser. Altså ikke kokt eller stekt, bare rett fra pakka. Har alltid syntes det er så godt og har ikke spist det siden jeg ble gravid, men jeg VIL HA!
mamma til 5 , fødeklar :) Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 Dette lurer jeg på å. Noen som vet??
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Det ville jeg aldri vært redd for å spise:) Har aldri hørt om at det har noen betydning. Jeg spiser iallefall kalde pølser:)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 24. juni 2011 #4 Skrevet 24. juni 2011 En som skrev inne på 1.trimester at dette ikke var så bra. Tror hun hadde ringt til Gilde el noe og spurt. Og de anbefalte det ikke.
Miss Hemingway Skrevet 25. juni 2011 #5 Skrevet 25. juni 2011 Men de er jo ferdig kokt? man varmer de jo bare litt. De blir jo ikke varmet over 100 grader slik at alle bakteriene dør likevel? Jeg har aldri hørt at dete er noe problem hvertfall
barbabelle Skrevet 25. juni 2011 #6 Skrevet 25. juni 2011 Kommer an på hvor forsiktig du vil være - statlige myndigheter sier nei. Dette står på matportalen ( http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/listeria_og_toxoplasma_kan_skade_fosteret ): Kjøtt I rått kjøtt kan det finnes Toxoplasma. Sørg for at alt kjøtt du spiser er fullstendig gjennomstekt, kokt eller grillet. Dette gjelder også hamburgere, kjøttkaker, pølser og lignende. Ikke smak på rått kjøtt eller kjøttdeig mens du lager mat. Kjøkkenredskaper som har vært i kontakt med rått kjøtt, bør vaskes før de brukes til annen mat. Oppmalt kjøtt slik som kjøttdeig og kjøttfarse, utgjør en større risiko enn annet kjøtt når det gjelder Toxoplasma.
maarii Skrevet 27. juni 2011 #7 Skrevet 27. juni 2011 Men wienerpølser og grillpølser er jo allerede "ferdige"? De skal jo bare varmes litt, og ikke gjennomstekes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå