Tyui Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 har ventet en stund på kikhullsoperasjon, i dag var dagen det skulle skje. fikk vite på tirsdag at jeg var første mann som skulle opereres så måtte være der klokka syv, det vil si at jeg måtte opp klokka halv fem i natt. *hadde fikset barnevakt *avtalt med jobben *fasta *satt klyster *tatt blodprøver *blitt barbert nedentil av sykepleier *fått på meg sykehus skorta og venta i 6 timer kommer legen, beklager vi har hatt et akutt tilfelle og du vil få en time rundt agust en gang! skjnner at akutt pasienter må gå foran men hvorfor må det fre til at jeg blir sist i rekkefølgen? vi tar ferie snart vi, å da er det bare akutt pasienter vi har plass til. ringte porsgrunn å di var bare helt hærlige, vi får plass til deg etter sommerferien og skal slippe å vente pga av at operasjonen min er utsatt.
dincene Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 UFFFA meg hvor uheldig du har vaert!!!! Går det an i det hele tatt å bare si til en som ligger i senga og venter på OP noe sånt?!!! Legene har sikkert begynt med ferie og det sikkert var færre i utgangspunktet på jobb....
amusica Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Så kjedelig!! Hvor lenge har du ventet på kikhullsoperasjon og hva skal du gjøre? Jeg kjenner følelsen og er så dritt lei av å vente, vente og vente.Hvor lenge skal man vente¨på å få det til. Det toppet seg for meg i dag. Ventet først i 20 min før jeg kom gjennom på tlf. til St. Olavs, ble satt over til sekretæren som håndterer papirene for kikhullsoperasjon, hun selvsagt ikke tlf og jeg gikk tilbake til start,nye 20 min å vente på tlf. for å få vite at sekretærene akkurat hadde tatt lunsj fra kl. 10-12. Heldigvis fikk jeg et direktenr til de- kunne de ikke ha gitt det til meg i første omgang!!! Etter kl 12 ble detnok en halvtime på vent før jeg kom i gjennom. Heldigvis var det en søt dame i andre ende, og det veier opp for noe ventning.Forklarte saken om at hvis de sørget for rask innmelding til mitt sykehus kunne jeg kanskje få gjort en lap.i løpet av 14 dager istedenfor etter ferien i sep/ okt. Hun skulle sjekke det opp med lege.Kontraen kom en time etterpå- inngrepet ville de selv gjøre på St,Olavs siden inngrepet var langt mer enn en vanlig lap. Fint det, men hvorfor insisterte sykepleieren hos dem i går om at dette ikke skulle gjøres ved St, Olavs, men hos mitt lokale sykehus. Det var jo det jeg sa til henne- kan de for guds skyld ta meg alvorlig når jeg sier noe!!! Selvsagt vil jeg at ekspertene skal fjerne pcos cystene mine!! Det som er så sinnsykt kjedelig er at jeg må vente i 4mnd før det skjer. Etter 4,5 år med venting følelses det som hele livet er på vent!! Så da kan jeg vel vente litt til!! La oss gjøre livet til de som så sårt vil bli foreldre litt værre med å la de pines i ventekøen. Ja det er helse Norge på sitt beste. Det ble litt av en utblåsing ,men nå er jeg så dritt lei av å vente. Når i tillegg våre statsminister babler i vei på tv om at vi må holde fødselsraten oppe pga eldrebølgen.. Ja så for guds skyld gjør det litt lettere for oss slitere å få det til. Det var min utblåsing om vente, og når det er sagt vil jeg bare si at jeg forstår deg så godt! God helg;-)
Tyui Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2011 planen min er å vente, nyte ferien og så starte opp med operasjon og håpe jeg ikke må vente alt for lenge. hun pratet om i august men får se når jeg får time. skal ringe di i morgen får skal ha sykemelding selv om jeg ikke ble operert for den dagen pluss kjørelapp. har hatt plager etter hks som er 3år siden, har blitt værre for vær runde med prøverør men selve operasjonen har jeg ikke ventet så lenge på, er vel snakk om 2 mnd siden. syntes det er vildt at di kan avise noen som er klar og ventet så lenge.. å så få beskjed om ny time rundt august. skulle hatt betalt for all den telefon ventingen å :/ får krysse fingrene å tenke at det sikkert var en mening med det. ei jeg pratet med i helga skulle ta mandlene dagen etter jeg var der men di var tomme for blod så kunne ikke operere da heller, samme sykehus..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå