Gå til innhold

Er det sant at man får OS måneden etter man sier fra at en har flyttet sammen med BF igjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Faren til sønnen min og jeg har tenkt å flytte sammen igjen. Vil jeg miste overgangsstønaden fra samme dato, eller er det en overgangsperiode? Har hørt at den kan fortsette i inntil 12 måneder.

Svar: Du mister retten til overgangsstønad fra måneden etter at du flytter sammen med barnets far. Stønad til enslig mor/far gis ikke dersom forsørgeren lever sammen med den andre av barnets foreldre. Det er i tilfeller hvor forsørgeren flytter sammen med en annen enn barnets far/mor at retten til stønad ikke faller bort før etter 12 måneder. Som stønadsmottaker har du plikt til å melde fra om endringer som kan ha betydning for retten til stønad. Du må derfor gi beskjed til NAV-kontoret ditt straks dersom du flytter sammen med barnets far.

 

Sakset fra NAV.no

 

http://www.dinbaby.com/forum/thread/143186840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo bare forvirret av denne "fra måneden etter"..

Så om vi melder flytting i morgen får jeg ikke overgangsstønad neste måned, men om vi venter en uke får jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoppes med en gang. Så da gjør du deg 100% avhengig av BF som også er en x av deg. En x er en x for en grunn, vedder på at du om noen mnd skriver et innlegg om at du har blitt skuffa igjen, og om du nå kan få os tre år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke. På NAV sine sider står det at mor mister retten til overgangsstønaden fra måneden etter hun flytter sammen med far.

 

Flytter mor sammen med far 1. juli, får hun overgangsstønad i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo så forskjellige svar, står en ting på navsiden og brukere opplever det motsatte.. Får ringe å spørre de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...