Gå til innhold

Hvordan er deres 10-11 måneder babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår må leke mens hun spiser eller så mister hun fort interressen og får i seg veldig lite.

Hun har akkurat begynnt å krabbe.

Hun er veldig grei, men sutrer også ganske fort.

Skjønner ikke/ liker ikke å drikke vann. (tips motas)

Babler mye, men sier ikke bevisst ordentlige ord enda.

Sover veldig fint om natten.

Elsker å gå mens vi holder henne

Nysgjerrig, oppmerksom, litt sta, godjente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa vår blir 11 mnd i starten av juli.

Begynte å krabbe ganske nøyaktig da hun fylte 9 mnd.

Hun er veldig grei og snill, men har temperament så det holder. Og det er jeg glad for. De skal jo kreve litt :)

Hun har nå knekt ordentlig koden for å få til å drikke selv av tutekopp og tåteflaske med vann. Vi prøvde flere forskjellige tutekopper. Prøv deg frem du også :)

Sier "deer" når hun vil ha noe/se på noe. Prøver også å herme etter meg hvis jeg sier nei og rister på hodet, hehe. Da sier hun nænænæ og gliser mens hun rister på hodet. Ellers ingen ord som er bevisst tror jeg. Håper at det er bevisst når hun sier mamma ;-)

Sover ENDELIG stort sett hele natten. Jeg er kronisk trøtt enda etter 10 mnd med dårlig søvn.

Liker ikke å gå mens vi holder henne(da setter hun seg kun på knea). Foretrekker å labbe litt fremover hvis hun holder seg i noe ala en "gåstol".

Snill, morsom, sta, nysgjerrig og glad. Og ei ordentlig bråkebøtte.

Skrevet

Gutten min ble 10 mnd for et par dager siden,

Han begynte å krabbe da han var 7,5 mnd

Ord han sier er Bææ og mamma. Ellers sier han mye Agoggen-gaggen, men vet ikke helt hva det skal bety hehe.

Han vinker, og klapper i hendene. Han klarer ikke å vise hvor stor han er enda. Hoster jeg, så tullehoster han rett etterpå og flirer lurt til meg.

Han går med gåbil og rundt møbler, men liker ikke å gå mens jeg holder han i hendene. Da slepper han seg rett ned på kne.

Han er IKKE snill på nettene hehe. Kan holde det gående i timevis. Ikke sover han stort på dagen heller, og et mareritt å legge på kvelden. Satser på at dette går over når han begynner i barnehage.

Han har bare 3 tenner (de 2 midterste nede og en på siden av de igjen) men ser at de to hjørnetennene oppe snart bryter gjennom. Ingen framtenner oppe, så jeg håper de kommer fort så han ikke blir seende ut som en liten baby-vampyr :D

Han er utrolig sta og har en sterk vilje, men er også en fantastisk solstråle og gledespreder. Han roter masse og skal studere alt. Han har en voldsom røst og babbler med en veldig høy stemme. Ler han så ler han HØYT hehe. Litt sånn skrikelatter, men kan le normalt også :)

Skrevet

Gutten vår på 11 mndr er for tiden VELDIG sutrete, vet ikke helt hvorfor....kanskje flere tenner på gang?

Sover greit på natta, men vi må opp 2-3 ganger for å putte inn smokken.

Holder flasken selv, men bare når han ligger. Skjønner ikke at han må tippe den bakover for at noe skal komme ut :-)

Sier mamma, heia og nænæ når han gjør noe galt :-)

Begynte å krabbe da han var 9 mndr. Går rundt bordet og har nettopp begynt å like at vi går med ham og holder hendene hans.

Har akkurat lært seg å lage sånne indianerlyder (slår hånda mot munnen og lager lyd), også ler han seg halvt ihjel etterpå, he he :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...