Apple80 Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 Jeg har time til utredning på Haukeland sykehus 19.september, men har en litt dårlig følelse der (aner ikke hvorfor) er det noen som har vært der? Får man god oppfølging? Jeg sendte henvsining i mars og fikk time i september, syntes det var veldig lenge å vente. Nå har jeg oppdaget at jeg kan ta hsg-ultralyd på Klinikk Hausken i Haugesund (privat), noen som har erfaring derfra?
Snoopy. Skrevet 23. juni 2011 #2 Skrevet 23. juni 2011 Jeg har ingen erfaring med Haukeland, vi gikk rett til Hausken. Der har vi fått god personlig oppfølging, og mye kortere ventetid enn i det offentlige. Personalet hos Hausken er bare helt skjønne. Lykke til uansett hva du velger.
Høst72 Skrevet 23. juni 2011 #3 Skrevet 23. juni 2011 Jeg er helt enig med Snoopy - på Hausken er de helt supre! Jeg har lest om flere som er fornøyde med Haukeland også. Lykke til med valget!
familiepå3? Skrevet 24. juni 2011 #4 Skrevet 24. juni 2011 Jeg har fått sattt inn egg på Haukeland for første forsøk. Gikk 6 mnd fra henvsning til utredningssamtale, og gikk deretter 4 nye mnd frem til forsamtale. Så var det 2 mnd før jeg var i gang med medisiner til langt regime. Jeg har gode erfaringer med Haukeland, da jeg først kom til, men klart ventetiden er lang. Personale på avdelingen er kjempesnille og tar vare på deg, og sykepleierne jeg har møtt har vært veldig flinke til å spørre etter om det er noe du lurer på osv. Lykke til med valget!
Meg1972 Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 Me har hatt forsøk på Haukeland, 2 ferskforsøk og 2 fryseforsøk. Byrjar å bli ei stund sidan me starta prosessen - sendte søknad i mai 2009 og var til samtale/undersøking i september 2009. Starta på medisin i november og hadde fyrste egguttak/innsett i januar 2010. Eg syns det var mest ventetid før me kom til fyrste samtale. Nå me fyrst var inne i systemet, gjekk det kort tid mellom kvart forsøk (så kort tid som mogeleg fysisk). Det gjekk ca 2 mnd mellom kvart forsøk og me hadde alle 4 forsøka våre i 2010. Pause av andre grunnar om sommaren. Eg har god erfaring med Haukeland. Men det gjekk nokre forsøk før eg følte medisineringa var optimal - men tenkjer at ein stad må ein byrja og så heller justera etterkvart. Klinikken kan jo ikkje vita på førehand kva min kropp responderer optimalt på. Eg syns klinikken var flink til å justera medisineringa mellom forsøka for å finna den rette behandlinga til meg. Me bur eit stykke unna Bergen og valde å ta UL før forsøka hos lokal gynekolog i starten. På siste forsøket valde eg å reisa til Bergen for å ta UL der - slik at Haukeland hadde full kontroll på heile prosessen og lettare kunne vurdera justering av dosar etter UL. Det var utan tvil rett for oss. Og resultatet av våre 4 forsøk: Dei tre fyrste vart negative. Men 4. forsøk i desember 2010 vart vellukka og no sit eg her med stor mage og har 9 veker att til termin. Så eg kan jo ikkje vera anna enn fornøgd med hjelpa eg har fått på Haukeland. Lukke til med valg av klinikk! De må gjera det som kjennest rett ut for dykk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå