Gå til innhold

Litt sjokkert... må bare få det ut..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min svigerinne på 19år bor på andre siden av landet for å jobbe. Hun var lei sin mor som alltid skulle ha kontroll og valgte ett år borte. Hun er en typisk guttejente og skal alltid være tøffere enn toget. Vi har alltid vært gode venner men mistet litt kontakt når hun flyttet i høst.

 

Tidlighere har hun beyttet alle anledninger til å ha ville fester og begynte å drikke som 12-13åring. Hun begynte å røyke på den tiden og er en liten rebell. Så foreldrene er ganske skuffet.

 

Nå er hun blitt sammen med en mann på 30. Det sto plutselig på facebook at hun var i et forhold med han. Jeg måtte jo selvfølgelig inn å sjekke han ut. Han så ut som en fyr som passer henne bra, tatoveringer og en tøff fyr. Men jeg så at han har en datter på 4-5år.

 

Jeg ringte henne å gratulerte, så sa jeg at vi måtte få hilse på han, håpet at han ble med hjem nå i sommer. Men hun sa det var så flaut, og hun tvilte på at foreldrene ville like det. Både mor og far der er veldig strenge og godt/høyt utdannet, de forventer at barna skal bli det samme som dem, om ikke enda bedre. De har det tøft, og jeg forstår min svigerinne veldig godt.

 

Hun er absolutt ikke voksen, og hvordan hun skal være en "stemor" for jenta skjønner jeg ikke. Vi har en datter på 2år, som hun så og si er redd for. Jeg vil absolutt ikke legge meg opp i noe, ønsker å støtte henne og synes det er synd hun er så redd for å vise han frem.

 

Noen innspill hadde vært fint, ser for meg svigerfar rase i sinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er 19 år og ingen av dere har rett til å komme med innspill til henne. Hva skal dere sette dere til doms over henne for? Det er jo ikke engang sikkert at nye typen har kontakt med barnet sitt engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 19 ble jeg brått stemor til ei jente på 6 år. Jeg var ikke spesielt barnekjær, rett og slett fordi jeg ikke var vandt til barn. Det gikk seg veldig bra til i løpet av kort tid:)

 

(og jeg var også et lite sort får som drakk, prøvde ut rusmidler, begynte å røyke som 13 åring osv, men ble en stabil og god stemor for jenta som jeg ble kjempeglad i).

 

Foreldrene har ikke noe de skulle ha sagt og om de er så vanskelige så forstår jeg at denne jenta holder seg unna de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke sikkert forholdet er så seriøst enda.

 

Man blir ikke stemor fra dag 1.

 

Hvis hun ønsker at dette forholdet skal bli seriøst, og ser på dette som noe varig så må jo hun finne en god måte å være stemor på, selfølgelig. Ting skjer og utvikler seg fort i den alderen.

 

Jeg synes heller ikke svigerforeldrene dine har noen spesiell stor grunn til å være kjempeskuffet over henne. Hun er jo bare 19... Hun har da god tid å ta utdanning :-) jeg ville heller vært litt bekymret for å at hun etablerte seg for tidlig pga kjæresten som er 11 år eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varer nok ikke lenge... han går nok lei av leketøyet sitt etter den første spenningen er over.

 

Og for guds skyld! Si hun må bruke sikker prevensjon, om hun ikke vil ende opp som alenemor....... Han kommer nemlig til å gå fra henne etter en stund, og hvertfall om hun blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...