Gå til innhold

Noen som bor sammen med en med ADHD?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre litt erfaringer om hvordan hverdagen fungerer. Spesielt om det er barn inne i bilde. Merker dere noen forandring, tar han noen form for medisiner, hvordan er han iforhold til barna (tolmodighet spesielt), hvordan er forholdet deres og hvordan takler han selv diagnosen? Er det noe spesielt du gjør for at hverdagen skal bli lettere for han også? Og hvordan ble det etter at dere fikk barn?

 

Grunnen til at jeg lurer er at samboeren min har adhd, og til tider merker jeg det ekstremt godt. Om han har glemt medisinen sin, er det betydelig forskjell og jeg merker han endrer adferd med en gang. Han har lettere for å bli agressiv og hyperaktiviteten forværres.Han er også fæl til å snakke før han tenker seg om, for deretter å komme krypende senere og unnskylde seg. Selv føler jeg det ofte er utfordringer i hverdagen, men vi jobber med dette hver dag og jeg ser tydelige forandringer på han nå iforhold til hvordan han var før.

 

Håper noen vil dele sine erfaringer og komme med råd til hvordan vi kan gjøre hverdagen enda bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du vil høre hvordan det er å ha adhd, og bo sammen med en mann å ? ;) Så får du høre litt fra begge kjønn og sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på :-) Det kan være nyttig og lærerikt og høre fra en person "på den andre siden" også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en samboer med ADHD. Vi har ett felles barn og hans barn fra tidligere forhold bor fast hos oss. (han er en helg i mnd hos mamma)

 

Jeg har en tiltider slitsom hverdag med 2 barn som skal følges opp. fellesen går i barnehage og bonusbarnet mitt er ferdig med 1.kl nå. I tillegg er det jeg som gjør stort sett ALT her hjemme, det er jeg som følger opp bonusbarnet når det gjelder skole. Noe som krever ekstremt mye tid og krefter og pappa har ikke tolmodighet til å ta denne delen selv. Han tar veldig lite ansvar for barna i det hele tatt. Gidder ikke finne på noe med de om ikke jeg er med osv.

 

Vi har bodd sammen i 6år i dag faktisk, men det har han nok glemt. Siden hukommelesen hans ikke er tilstede. Han kom akkurat hjem fra jobb og gikk å la seg uten å si stort mer en hei til meg.

 

Min samboer bruker medisiner og er litt bedre og bo sammen med når han husker på og ta de. Noe han OFTE glemmer.

 

Jeg signerer med nick så kan du jo sende meg en melding om du vill høre mer. Eller det er noe spesielt du lurer på. Orker ikke legge ut hele livshistorien her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...