Gå til innhold

Finnes det regler som kan nekte meg å jobbe 100 % fast stilling i kommunen og 25% fast stilling i staten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg jobbet i staten sto det blant annet i arbeidskontrakten at vi ikke fikk ha andre jobber eller verv som kom i konflikt med jobben i staten. Dette måtte vi skrive under på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kommuneansatt skriver du under på at du ikke skal ha andre faste stillinger enn den 100% stillingen i kommunen, man kan ha en bi jobb men jeg husker ikke hvilke regler som gjelder der. Sjekk det opp med arb.giver. Og som sagt, det står i arb.kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Stillingene kommer ikke i konflikt med hverandre, så da kan man tolke det dithen at det er tillatt likevel?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, men du skal selvfølgelig avklare med hovedarb.giver og la de bedømme konfliktforholdene. Hvor stor skje skal du ha det inn med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta dette opp med arbeidsgiver som tilbyr deg den 100% stillingen. Er ikke sikker de synes det er greit du jobber så mye. Er mange som blir sykemeldt etter kort tid når de jobber så mye.

 

Spør de først eller sjekk din arbeidskontrakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som leder i kommunen i mange år nå, så svaret baseres på egen erfaring. I Oslo kommune kan du ikke jobbe mer enn 100% stilling, er du turnusarbeidende vil det si 35,5 t i uken.

 

Du kan ha en jobb i stat, en annen kommune eller privat uten at arbeidsgiver kan si noe på det. Når du ikke er på jobb kan du fylle fritiden din med en annen jobb.

 

Å jobbe mer enn full stilling kan selvfølgelig bli slitsomt, i hvert fall i lengden, men folk er jo veldig forskjellige når det gjelder hva man orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...