zassy☆ Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 Neste uke skal vi på fødselsforberedende samtale på sykehuset med jordmor der, få omvisning og slike ting Jordmor sa sist at det kunne lønne seg å skrive ned spørsmål, men jeg synes det er så vanskelig å komme på noe jeg lurer på..eller jeg lurer jo egentlig på ALT som førstegangsfødende, hehe, men når man ikke har vært gjennom det før er det vanskelig å vite hva man skal spørre om. Noen av dere andre som har vært på slik samtale og var det noe dere etterpå tenkte at dere skulle spurt om? Tenker dere mye på fødsel nå? Jeg har 82 dager igjen, men begynner jo å tenke mer og mer på det nå.
♥bebi♥ Skrevet 23. juni 2011 #2 Skrevet 23. juni 2011 Å, jeg vil også på sånt kurs! Hvor skal du føde? fikk du innkallelse i posten? Sorry for at jeg ikke kunne svare på det du lurte på, haha.. Jeg har tilogmed født før og klarer ikke å komme på noe å lure på.. Veit ikke om det er en god eller dårlig ting.. Men, du kommer sikkert på det når du er der! Hvis det er no spess! Også kan det jo hende at du ikke er den eneste som er på omvisninga, (jeg aner ikke hvordan det funker) så da er det sikkert flere som lurer på ting du kanskje ikke viste at du lurte på en gang!
Up2me Skrevet 23. juni 2011 #3 Skrevet 23. juni 2011 Vi skal også på sånn kurs, men ikke før 15 august. Så det er jo en stund til. Skjønner GODT at du har masse spørsmål. jeg er andregangs, og har også masse spørsmål! husker jo ikke alt fra første gang da, siden det nesten er 6 år siden Spørsmålene dukker vel egentlig opp etterhvert tror jeg... Nå er det for det meste sånn hvorfor har jeg vondt akkurat der? er det farlig? er det normalt? osv. Du får sikkert vite mye du ikke viste du lurte på engang, når du skal på det kurset. Jeg har vært på et sånn kurs før, men får det en gang til nå, pga at det er første barnet til far. Sist jeg var pågikk det over flere kvelder. men denne gangen er det bare en dag. Litt spent på om vi får like mye igjen for det. Men det gjør vi sikkert! Er jo mest for samboern sin del
zassy☆ Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2011 Hehe, skal på kurs med helsestasjonen hvor jeg går, tror det er vanlig? Har ikke jordmoren din sagt noe om det? Da er vi flere som har termin rundt samme måned som møtes, var jordmoren min som ga meg info om det. Men denne samtalen jeg skal på nå er sikkert ikke noe alle får, det er på sykehuset med jordmor der, får litt ekstra oppfølging pga jeg har vært innlagt i svangerskapet osv. Får vel bare ta det som det kommer da, får sikkert mye og god informasjon når jeg kommer dit tenker jeg, og mye er vel ikke mulig å være forberedt på/planlegge i forhold til fødsel uansett.
zassy☆ Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2011 det ovenfor var svar til bebi Lilledotten godt å høre at det er flere som lurer på masse men samtidig ikke greier helt å vite hva! Hehe Men som du sier så kommer det sikkert underveis, blir spennende å dra på fødselsforberedende, da høres det så alvorlig og nært ut :-D Går det fint med deg ellers?
Up2me Skrevet 23. juni 2011 #6 Skrevet 23. juni 2011 det går fint med meg og den lille Jeg har jo mine plager innimellom med tung pust, og litt nattekramper i leggene + at jeg kjenner det litt i bekkenet til tider, men ellers skal jeg vel ikke klage. Kunne nok vært verre! Håper bare det ikke blir ille de siste to mnd hehe.. Hvordan går det med deg?
Up2me Skrevet 23. juni 2011 #7 Skrevet 23. juni 2011 Sjekk ut bloggen min da! Skriver endel der om ukene som kommer og går Har fått sykt mye rare lyster www.ellemellegiraff.blogspot.com
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 23. juni 2011 #8 Skrevet 23. juni 2011 Jeg kan "svare" utifra nå vi var på fødselsforberedende samtale...... Alt vi lurte på fikk vi i svar, ingenting er normalt eller likt fra person til person. Da lurte samboer på hvorfor vi var "her da ingen kunne gi oss ett skikkelig svar", godt spørsmål sa jm, og flirte ) Jeg fikk en fødsel som ingen hadde "forberedt" oss på eller tatt opp i denne samtalen, for jeg var jo førstegangs. Å da tar allllt lang tid.... Her endte det med styrtfødsel ilp av 2 timer fra vannavgang uten fortegn. Jeg var i sjokk i 3-4 dager før jeg fikk samla meg. Må si jeg var oppegående for bebisen sin skyld, men ikke for meg selv. I ettertid har jeg funnet ut at jeg skulle kansje blitt fortalt at pressriene skal du presse så lenge di står på, ikke bare presse 1 gang ilp av ria. Men fullt ut så lenge den varer. Hadde oxo satt pris på at noen kom å fortalte meg at jeg kunne gå å ta en dysj etter fødsel nå han sov.... Men skal ikke skylde på noen, men jeg var så lost etter den hektiske opplevelsen at jeg var ikke i stand til å tenke rasjonelt selv... høres sikkert litt fjernt ut. Men det er så mange selvfølger en glemmer etter en fødsel for det er så magisk og ut av deg sjøl opplevelse... Langt, men min erfaring fra første gang. Denne gang sender jeg inn innskrivings papierene i posten med ønsker av hva jeg ønsker neste gang, for det kommer til å bli en enda kjappere fødsel. Da skal jeg ha klart hva jeg ønsker av medikamenter, hva jeg ikke ønsker uansett tillstand. For jeg kommer til det stadie der jeg sikkert sier ja til å kappe av beina mine for å få en time out. Ha oppfølging om å bli satt igang å komme meg på do å i dysjen.... Ja sånne bagateller som jeg ikke tenkte på sist........ *phu.... enda lengre )*
tuss2011 Skrevet 24. juni 2011 #9 Skrevet 24. juni 2011 Var innom bloggen din Lilledotten, og ble helt bergtatt av hvor kreativ du er! Nå fikk jeg LYST til å lære meg å hekle (får vel i stand en grytelapp eller to, men så er dét over, og hehe) Det teppet du hekler, i sikksakk var bare helt utrolig nydelig...!!!
zassy☆ Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 24. juni 2011 Lilledotten: morsomt å lese bloggen din Vi er jo ganske likt på vei også så det er gøy å følge en blogg som er nesten like langt som meg, følger med i spenning videre Går fint med meg, føler magen begynner å bli stor men har egentlig ingen spesielle plager så klager ikke. Er mye styr med foreldrepengesøknad om dagen da, ringer nav i hytt og pine men synes ikke jeg får like svar for hver gang så blir litt stresset! Gleder meg til alt pengestyret er i orden, begynner å stresse litt nå med at søknaden enda ikke er sendt :S Beibifot blir Storebror: Takk for at du deler av dine erfaringer Er vel som du sier at ingenting kan egentlig forberedes for man vet jo aldri hva som skjer! Hørtes dramatisk ut med styrtfødsel, godt at alt gikk bra likevel. Da skal jeg huske på at jeg må dusje! hehe skjønner at man kan bli litt fjern og glemme selvfølgelige ting, er vel et sjokk alt som skjer rundt. Er veldig usikker rundt dette med medisiner selv.. på den ene siden ønsker jeg jo å greie det uten bedøvelse, men samtidig så takler jeg egentlig ikke smerte så veldig bra så kommer vel til å rope etter det uansett Uff, men sånt er vel kanskje også vanskelig å planlegge. Er bare helt uvirkelig for meg at jeg skal gjennom fødsel, men det må jo gå liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå