Gå til innhold

Noen som har eller har hatt fødselsangst her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg skikkelig til fødselen, og hele svangerskapet har egentlig blitt ødelagt bare av tanken på fødselen.

Nå er det bare få uker igjen, og jeg gråter daglig bare av tanken på fødselen.

Har vært til flere samtaler, uten at det har hjulpet.

 

Er det noen som har født her som føler at de har overdramatisert veldig, og at det ikke var på langt nær så farlig som man trodde?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære deg.

 

Jeg hadde det på samme måte som deg. Jeg gråt masse og var livredd for fødselen. Jeg kan jo ikke snakke for alle.

Men jeg "angrer" på at jeg grua meg så mye som jeg gjorde. Det ødela jo hele svangerskapet. Det var jo bare bortkasta, akkurat som alle sa.

For når dagen kom, var det ikke på langt nær så ille som jeg hadde forestilt meg. Selvfølgelig, det gjør vondt, men du klarer det såå fint.

Det går over. Jeg hadde hyperremesis i begynnelsen av sv. skapet. og jeg vil heller føde enn og gå igjennom det en gang til.

 

Det var min fødsel da. Alle fødsler er ulike.

Tenk litt over hva du er redd for.

Jeg var redd for det ukjente. At jeg ikke visste hvordan det var eller hva som skulle skje. Hvis det er sånn for deg også, vil jeg anbefale deg og lese masse om fødsler og hvordan det foregår, så du får en liten pekepinn på hva du skal igjennom.

Husk på at det finnes smertelindring, og bruk det for alt det er verdt hvis du føler for det. :) det er ikke et nederlag.

 

Bare spør hvis du lurer på noe.

Send meg gjerne PM hvis du vil.

 

Masse lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...